Antena Căutare

Retrospectiva: Cele mai importante lansari din 2010 (II)

Anul 2010 a fost, in ciuda crizei economico-financiare locale si globale, unul prolific din punctul de vedere al noutatilor pe care ni le-a adus piata auto. Intre lansarile din Romania putem remarca doua modele „extreme”: Chevrolet Spark, lansat cu 6.700 de euro, si Ferrari 458 Italia, la peste 200.000 de euro.

Aproape toate marcile auto au fost active anul acesta in Romania, fiind lansate nu doar cele 25 de modele enu­me­rate de noi, ci si altele, inclusiv face-lift-uri si versiuni noi de caroserie.

Juca­torii s-au adaptat rapid (cei mai multi dintre ei) la criza, si-au eliminat stocu­rile si au reusit sa prezinte mode­lele noi pe piata noastra la foarte scurt timp dupa premierele europene, la sa­loa­nele auto.

Criza a adus insa si unele pro­bleme de costuri: de la evenimente care includeau teste ale masinilor, s-a ajuns la simple comunicate de presa, fiind eliminate de cele mai multe ori si conferintele de prezentare. Continuam in acest numar prezentarea masinilor lansate in partea a doua a anului.

Calendarul lansarilor auto din 2010

1. Opel Astra - ianuarie
2. Chevrolet Spark - martie
3. BMW Serie 5 - martie
4. VW Touareg - martie
5. Dacia Duster - aprilie
6. Mercedes SLS AMG - aprilie
7. Hyundai ix35 - aprilie
8. Citroen DS3 - aprilie
9. Opel Meriva - mai
10. Porsche Cayenne - mai
11. Honda CRZ - mai
12. Ferrari 458 Italia - mai
13. Mitsubishi ASX - iunie
14. Kia Venga - iulie
15. Kia Sportage - august
16. Audi A1 - septembrie
17. Audi A7 Sportback - septembrie
18. Toyota Auris Hybrid - septembrie
19. Mini Countryman - septembrie
20. Suzuki Swift - octombrie
21. BMW X3 - noiembrie
22. Alfa Romeo Giulietta - noiembrie
23. Nissan Juke - noiembrie
24. VW Passat - noiembrie
25. Renault Twingo - decembrie
26. Ford C-Max - decembrie

Honda CR-Z

CR-Z este un hibrid din noua gene­ratie, cu cateva trasaturi in plus fata de hibri­dele de pe piata. Din pacate, mo­delul a trecut neobservat, desi la Salonul Auto de la Geneva a starnit un interes iesit din co­mun ziaristilor. Masina este caracterizata de o structura compacta, de numai 4,08 metri, mult mai usoara fata de hibridele anterioare, fiind mai mica si decat Honda Civic hibrid. Caroseria sa este una de hatchback coupe, 2+2 locuri, cu o silueta in pana. Elementul de nou­tate il reprezinta cutia de viteze manua­la. Grupul propulsor este format dintr-un motor cu benzina de 1.5 litri, similar cu cel de pe Jazz. Are 114 CP si este ajutat de un motor electric de 14 CP, cu un cuplu de 78 Nm, disponibil de la turatie zero. Cifrele vorbesc despre o acceleratie de 10 secunde, de la 0 la 100 km/h, o valoare normala, nu foarte sportiva. Consumul este unul relativ bun: 6,1 litri/100 km in regim urban. Pretul este ultima lovitura pe care Honda a dat-o acestui model: 26.000 de euro cu toate taxele.

Ferrari 458 Italia

Cea mai exotica lansare din acest an a fost Ferrari 458 Italia, model prezentat oficial la Bucuresti de Giancarlo Fisi­chella, pilotul de teste al Scuderiei Ferrari.

Ferrari 458 Italia este un model special pentru constructor, avand un volum urias de tehnologie preluata din Formula 1. Esenta acestei tehnologii poa­te fi sinteti­zata de volanul care are imple­men­tate absolut toate comenzile nece­sare unui sofer, astfel incat sa nu ridice mainile niciodata de pe el. Designul masinii apartine casei Pininfarina, motorul sau este un V8 de 4.5 litri si dezvolta 570 CP la o turatie, incredibila pentru un model de sosea, de 9.000 rpm, cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj. Masina are o greutate de numai 1.380 de kilograme, aproape cat un autoturism de clasa mica, astfel ca puterea specifica este de 413 CP pe tona. Rezultatul este o acceleratie de la 0 la 100 km/h in mai putin de 3,4 secunde si o viteza maxima de peste 325 km/h. Modelul costa 206.000 euro.

Mitsubishi ASX

In luna iunie, la scurt timp dupa lansarea de la Geneva, Mitsubishi a lansat in Romania cel mai nou produs al sau, SUV-ul compact ASX, versiunea euro­peana a lui RVR, introdus cu cateva luni inainte in Japonia. Pretul de lansare a fost extrem de bun pentru acest seg­ment, 15.990 de euro, devenit intre timp 16.662 de euro. Din punct de vedere tehnic ASX are foarte multe in comun cu Outlander, platforma utilizata fiind derivata de la acesta si setata pentru noul model, mai scurt cu circa 35 cm si mai usor. Motoarele disponibile sunt 1.6 litri, 117 CP, cu cutie exclusiv manuala, disponibil doar cu tractiune 4x2, si 1.8 diesel, 150 CP, cuplat cu o cutie manuala si disponibil atat cu tractiune 4x4 cat si numai fata.

Kia Sorento/Sportage/Venga

Importatorul Kia in Romania a adus pe piata in 2010 nu mai putin de trei modele. Prima noutate a fost SUV-ul de clasa mare Sorento, care a venit cu pret de lansare de 23.384 de euro pe benzina si 25.823 de euro, diesel. Masina a fost complet rede­se­nata, platforma tehnica fiind si ea absolut noua, masina trecand de la croseria pe sa­siu, specifica masi­ni­lor off road, la caro­se­ria autoportanta. Si motoarele sunt total noi, un motor Theta II pe benzina de 2.4 litri ce dezvolta 174 CP si un propulsor diesel din noua gama R de 2.2 litri, de 197 CP. In luna iulie, a urmat Venga, un monovolum de seg­ment B, model inrudit din multe puncte de vedere cu Soul, avand insa un design complet diferit. O luna mai tarziu a fost anuntat noul Sportage, introdus pe piata cu un pret de pornire de 17.360 de euro, corespunzator mo­torului 1.6 GSL de 138 CP si tractiune pe fata.

Audi A1/A7 Sportback

Anul 2010 a fost un an aglomerat pentru Audi, atat pe plan local, in Ro­ma­nia, cat si la nivel global, unde au avut loc deja doua lansari si sunt pregatite altele. La noi, a fost randul lui A1 sa de­buteze pe piata, evenimentul de lansare aducand cu sine si preturile pentru noul model: 17.193 de euro pentru entry level, adica un motor de 1.2 litri TFSI de 86 CP, bazat pe cel de pe VW Polo entry level (mai ieftin cu 6.000 de euro). Celelalte motoare propuse la lansare sunt 1.4 litri TFSI de 122 CP si 1.6 TDI de 105 CP. A venit apoi randul lui A7 Sportback - am putea spune o varianta mai tinereasca a limuzinei A8 . Caroseria pe care o aduce noul model, un notchback, se regaseste, in proportii asemanatoare si pe A5 Sportback. Preturile pentru Romania pentru cele doua motoare V6, disponi­bile in 2010, 3.0 TFSI, de 300 CP, si 3.0 TDI, de 245 CP, sunt 61.800 euro si, res­pectiv, 61.250 euro. Ambele sunt insotite de cutia S-tronic, in 7 trepte.

Nissan Juke

Unul dintre autotu­rismele inedite lansate in 2010 a fost Juke, o masina care se incadreaza in clasa B, dar care are veleitati de crossover. Trasa­turile principale sunt designul atipic (o combinatie de ma­sina sportiva si mini-SUV), optiunea unei tractiuni 4x4 si pre­turi situate in zona segmentului C. Lungimea sa este de numai 4,13 metri, depasind cu putin pragul celor 4 metri uzuali ai clasei B. Motorizarile disponi­bile sunt, pe de-o parte, clasicele pentru Renault-Nissan 1.6 benzina si 1.5 diesel, pe de alta parte, un nou motor 1.6 turbo, de 190 CP, singura varianta care permite asocierea cu tractiunea 4x4. In echiparea 4WD acest motor este insotit de o cutie de viteze la fel de interesanta, un CVT (cu transmisie variabila). Nivelul de baza costa 15.490 de euro, comparabil cu al hatchbackurilor compacte si cu cel al lui Qashqai, „fratele mai mare".

Alfa Romeo Giulietta

Una dintre cele mai interesante lan­sari ale anului in Romania, este Giulietta de la Alfa Romeo, modelul care continua cariera lui 147, in clasa com­pacta. Pentru piata din Romania, lansa­rea se face la un pret extrem de bun pen­tru segmentele premium, respectiv 17.900 de euro cu TVA inclus, un pret comparabil cu cel al compactelor de vo­lum. Importatorul anunta si o echipare bu­na, cu motorul 1.4 T-Jet, benzina turbo, de 120 CP. Celelalte motoare sunt 1.4 MultiAir, un motor nou si specta­culos, de 170 CP, si Multijet-urile de 1.6 litri si 2.0 litri. Special guest-star este motorul 1.8 T 235 CP Quadrifoglio Ver­de, emblema vehiculelor Alfa Romeo de competitie. Giulietta a ocupat locul al doilea la Car of the Year 2011.

Renault Twingo

Luna decembrie a adus si o noutate de la Renault, desi cu greu mai putem numi modelul Twingo asa. Este cunos­cut ca Twingo a fost lansat la nivel euro­pean in 2007. In Romania nu a fost adus, deoarece sefii au considerat ca romanii nu vor cumpara suficiente exemplare pentru a merita cheltuielile implicite de lansare. Absurd pentru o companie din top 5, cu atat mai mult cu cat este o marca cu puternice legaturi cu aceasta piata. Finalmente, decizia a fost luata, iar cel mai mic model al francezilor a fost lansat la 8.500 de euro, un pret com­parabil cu celelalte modele care conteaza in segment (cele mai ieftine sunt Chevro­let Spark si Peugeot 107). Singu­rul motor disponibil este 1.2 litri ben­zi­na, de 75 CP.

Ford C-Max

Ultima lansare din an a fost Ford C-Max, alaturi de versiunea mai mare, Grand C-Max. Noul model MPV de la Ford a fost construit, ca si generatia anterioara, pe platforma Focus, fiind introdus pe piata, tot ca la generatia anterioara, inaintea modelului compact. Trasaturile principale ale lui C-Max tin de platforma, in primul rand, modelul fiind mai solid, mai sportiv si mult mai rafinat la interior. Motoarele disponibile sunt 1.6 EcoBoost benzina, de 150 si 180 CP, precum si dieseluri de 1.6 si 2.0 litri. Versiunea Grand C-Max va avea usile spate culisabile, modelul fiind mai lung si va avea un al treilea rand de scaune. Astfel, masina va putea fi configurata inclusiv in varianta 2+2+2, cu un spatiu de acces mult mai bun. Pretul de lansare nu a fost comunicat pana la ora inchiderii editiei.

Sursa: Financiarul

GALERIE FOTO! Anti Retro by Citroen: Trei vedete si DS3... Lotus City Car Concept intra in productia de serie...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 6: Tartă Tatin cu cremă chantilly
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 6: Tartă Tatin cu cremă chantilly Marti, 07.05.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x