La capatul unui an intreg, dupa ce au testat sute de masini, Top Gear isi celebreaza, in stil propriu, fara vren juriu scrobit, doar cu oamenii din echipa, alaturi de Clarkson, Hammod si May, masinile pe care le-a criticat, le-a cautat nod in papura, le-a ridiculizat, sau - dimpotriva! - in fata carora si-a scos palaria. Pentru ca atunci cand alegerea se face cu sufletul, nu ai nevoie de alte repere.
Cu alte cuvinte, echipa Top Gear a selectat masina cea mai buna din categoria ei, iar dintre acestea a ales cel mai tare model din ultimele 12 luni. In acest an, premiile au mers catre Ferrari, Opel, Ford, Mercedes, Range Rover, BMW, Audi, Lamborghini, Citroen, Volkswagen, Kia.
Iar castigatorii sunt:
MASINA ANULUI&SUV-UL ANULUI - RANGE ROVER EVOQUE
Multi au crezut ca a produce lux pentru mase e o lupta in amonte, destinata din start esecului. Pe urma, insa, a aparut Evoque, si totul s-a schimbat. Iar cand tot acel lux accesibil vine in interiorul unui off-road-er capabil, avem toate ingredientele pentru SUV-ul anului 2011.
CEL MAI BUN INTERIOR - AUDI S8
In anul 2011 dupa Hristos, e greu sa mai gasesti interioare de proasta calitate. Si totusi, interiorul lui Audi S8 reuseste sa iasa in evidenta prin ergonomie, design si functionalitate cam in acelasi mod in care s-ar remarca Monica Belucci la un concurs de Miss. OK, fetele sunt misto, dar tu stii unde te-ai duce...
CEA MAI INTELIGENTA MASINA COMPACTA - FORD FOCUS
Noul Ford Focus devine un fel de Clasa S in segmentul sau, pentru ca vine plin de tehnologie inteligenta - genul de dotari care pe Stig l-ar face sa manance creta de nervi, dar care pentru un sofer normal sunt mana cereasca.
BREAK-UL ANULUI - FERRARI FF
Are trei usi, sistem start/stop, o bancheta rabatabila fractional si suficient spatiu in portbagaj pentru o mica vacanta. Totusi, are si un V12 de aproape 6,3 litri, cel mai mare motor montat vreodata intr-un Ferrari. Da, concediul va fi scurt, dar va cuprinde toata Europa...
MASINA ANULUI DUPA RICHARD - BMW SERIA 1 M COUPE
Cea mai buna - si mai scurta - descriere a masinii asteia este urmatoarea: „agitata". Cu toate astea, reuseste sa complimenteze soferul, dandu-i senzatia ca e un pilot mult mai bun decat este defapt, in timp ce incearca sa piarda cat mai putini din cei 335 de cai putere pe mica suprafata de contact dintre asfalt si anvelope.
CEL MAI FRUMOS COUPE CU PATRU USI - MERCEDES-BENZ CLS
CLS este masina care sta intr-un loc al ei, acolo langa celelalte nise pe care le-am vazut dezvoltate in ultimii zece ani, iar atata vreme cat inginerii nu vor face nimic gresit, va ramane singura alegere posibila pentru cei care apreciaza originalitatea designului.
CEL MAI BUN HOT HATCH - OPEL CORSA OPC NURBURGRING
Ataca un viraj drapta cu suficient curaj si Corsa se agata cu destula hotarare pentru a-ti dezlipi fata de pe cap, pana cand orbita drepta se suprapune peste ochiul stang, gura e la jumatatea gatului iar a respira devine un proces extrem de dificil.
SUPERCARUL ANULUI - LAMBORGHINI AVENTADOR
Este o adevarata forta a naturii, cu cei 700 de cai ai sai, insa nu se va juca cu viata ta asa cum facea pe vremuri un Diablo. Nu interpreta asta ca pe o lipsa de caracter, ci ca pe o modificare a ADN-ului pe care orice specie o sufera pentru a se adapta noilor conditii.
MASINA MICA A ANULUI - VOLKSWAGEN UP!
Sa-l numesti un mini-Golf ar insemna sa-i faci un foarte mare deserviciu - e mult mai bun de atat. Are tone de spatiu pentru pasageri intr-un cadru cu 30 de centimetri mai scurt decat o Panda, cantareste mai putin de o tona. E cea mai isteata masina mica de pe piata. E esenta distilata de Volkswagen.
MASINA ECOLOGICA A ANULUI - OPEL AMPERA
Opel Ampera este aici ca un exemplu al unei tehnologii care a reusit sa se strecoare pe sub radarul oficial si sa castige provocarea ecologismului prin discretie. Cu alte cuvinte, mai usor de inteles (si de scris, te asigur), Opel Ampera depaseste nivelul de hibrid obisnuit, aducand si mai aproape ideea de automobil electric. Na, ca nu mi-a iesit.
CHILIPIRUL ANULUI - KIA PICANTO
Faptul ca cei de la Kia fac masini bune nu mai e de mult un secret pentru nimeni. Faptul ca sunt si relativ mai ieftine decat oferta concurentei, din nou, n-ar trebui sa vina ca o surpriza. Insa atunci cand pretul scazut reuseste sa se imbine atat de bine cu o calitate buna a executiei, e timpul pentru un premiu.
MASINA DE FAMILIE A ANULUI - CITROEN DS5
Acesta este, mai mult sau mai putin, un premiu pentru curaj. Pentru curajul de a face ceva diferit, pentru ca cea mai mare problema actuala a lumii auto este lipsa de originalitate. Ei bine, DS5 o are din plin, iar ceea ce mai are este un sistem hibrid cu motor diesel, spatiu pentru cinci adulti si un portbagaj pe masura.
CEA MAI BUNA DECAPOTABILA - FERRARI 458 SPIDER
Putine lucruri rele se pot spune despre Ferrari 458, si chiar si acelea sunt spuse la betie. Posibilitatea de a indeparta plafonul si de a te bucura de trecerea aerului direct pe deasupra capului cu viteze de peste 250 km/h n-avea cum sa ingroase lista, ci doar sa necesite si mai mult alcool.
PREMIUL PENTRU CEL MAI SPECTACULOS BURNOUT- GOOD YEAR
"Exista mai multe moduri in care poti face o lista cu cele mai bune masini ale anului. Top Gear insa nu se ascunde dupa punctaje sau jurii, ci face pur si simplu alegerile dupa sufletul masinii. Prin urmare, fiecare dintre fiarele castigatoare este acolo pentru ca ne-a impresionat cu ceva. Pentru noi e o incantare sa punem cap la cap lista la fiecare sfarsit de an, pentru ca ne simtim ca in copilarie, cand visam la garajul nostru de vis. Iar pentru cititorii nostri ne dorim sa fie un reper pentru momentele grele in care vor avea de ales", a declarat Costin Giurgea, Publisher Top Gear.
In revista Top Gear, din luna decembrie, sunt prezentate laureatele anului 2011 iar pana la finalul lunii decembrie, pe site-ul http://www.topgear.ro/awards cititorii revistei isi pot alege premiantii lor.