Dacia va lansa modele noi cu motoare diferite decât cele cu care te-ai obișnuit. Conform companiei, grupul Renault, și implicit Dacia, e într-o perioadă de tranziție.
Conform informațiilor de până acum, fără să fie un anunț oficial și deciziile să înceapă să fie aplicate, Dacia va renunța la motorul 1.2 TCe. Următorul pe listă, posibil, este cel de 1.6, dar ambele sunt pe benzină și sunt pe noul Duster, scrie playtech.ro În același timp, Renault deja să folosească motorul 1.3 TCe. E mai fiabil și, în special, mai economic.
În Germania, 1.2 TCE de 125 CP poate fi comandat doar în configurații prestabilite, adică e momentul lichidării de stoc. Totodată, modele ca Dokker sau Lodgy nu mai pot fi cumpărate cu motorul 1.6 benzină pe unele piețe. În Polonia, dealerii Dacia nu mai primesc comenzi pentru 1.2 TCe.
Ei bine, când vine vorba de România, lucrurile stau puțin altfel. Dealerii încă acceptă comenzi, dar Profit.ro susține că aceste motorizări beneficiază de un discount de 500 de euro.
Această „tranziție” de la Dacia vine pe fondul mai multor tendințe din Europa. Întâi, se încearca trecerea spre mașini electrice, acolo unde nici Dacia nu s-a ferit să spună că are planuri. Totodată, motoarele diesel vor fi eliminate din anumite orașe în următorii ani. Nu în ultimul rând, producătorii de mașini se confruntă în acest moment cu o presiune extrem de mare în privința emisiilor generate de mașinile pe care le vând.
Nu au voie să depășească limitele impuse pentru întreaga flotă vândută, astfel că orice motor care emite noxe peste medie trebuie să fie compensat de un motor cu emisii foarte scăzute. În caz contrar, fiecare depășire a normelor este sancționată financiar de Comisia Europeană.