Sigur, carcotasii, vor spune ca fata noului Leon prezinta cateva elemente de sorginte Audi. Si nu gresesc foarte mult, mai ales la nivelul farurilor. Dar liniile sunt cu totul altele, fiind direct inspirate de cele ale prototipului IBE Coupe, prezentat in primavara, la Geneva. Iar muchiile puternice ce personalizeaza lateralele sunt interesant sculptate, in memoria lui Leon Mk2, in timp ce "umerii" spate confera masinii un plus de agresivitate. Din pacate insa, Mk3 nu mai are clantele portierelor spate ascunse in montantii "C".
In ceea ce priveste platfoma pe care e facuta masina, aceasta este de ultima generatie (MQB), fiind utilizata deja de Audi A3 si VW Golf VII. Dar trebuie mentionat faptul ca noul Leon este putin mai mic decat vechiul model (-52 mm), dar mai lat (+48 mm) si mai scund (-4 mm). De asemenea, platforma MQB usureaza masina cu circa 90 de kilograme.
In ceea ce priveste interiorul noului model, acesta este de-a dreptul revolutionar fata de generatia actuala, care, de altfel, a fost si mult criticata din cauza acestui aspect. "Revolutionar" insa, in sensul ca aduce lucrurile la normal. Nu va asteptati la S.F.. Muchiile drepte exersate la exterior isi gasesc aici continuarea, iar instrumentarul de bord este dominat de cele doua ceasuri rotunde ale vitezometrului si turometrului. Indicatoarele mici si rotunde, pentru temperatura apei din motor si nivelul de carburant, au disparut, functiile fiind integrate de cele doua indicatoare mari, iar in locul lor a aparut un mic display.
Sub capota, noul Leon va dispune, in general, cam de acceasi paleta ca si Golf-ul VII. Baza o vor constitui motoarele 1.2 TSI / 85 CP si 1.6 TDI / 90 CP, iar versiunile de top vor ajunge la 1.8 TSI / 180 CP si 2.0 TDI / 185 CP. Cupra R-ul va depasi, insa, pragul de 200 CP.