Antena Căutare

SPECIAL! De la Kadett, la Astra: 75 de ani de istorie Opel in lumea compactelor

Povestea modelelor Astra cu trei sau cinci usi, Sports Tourer si GTC a inceput in urma cu 75 de ani. In 1936, primul model Kadett a pus bazele povestii de succes a unui autovehicul popular, fiabil si avansat din punct de vedere tehnic, care continua si in ziua de astazi, sub numele de Astra.

In 1936, Opel era deja unul dintre cei mai mari producatori de autovehicule din Europa. Cu ajutorul modelului Kadett, Opel si-a extins insa gama de modele si a patruns in segmentul autovehiculelor compacte.

Vezi o SUPERgalerie FOTO in subsolul paginii!

Initial, inginerii din Rüsselsheim s-au inspirat de la variantele de succes anterioare pentru a proiecta noul model. Astfel, primul Kadett a imprumutat motorul de 1,1 litri cu patru cilindri si o putere de 23 CP de la modelul P4 si aspectul modern de la modelul Olympia. Era pentru prima oara cand un autovehicul de serie a adoptat conceptul caroseriei autoportante din otel.

La vremea respectiva erau disponibile doua variante: sedan si sedan decapotabil. Ambele aveau patru locuri, doua usi si un pret de pornire de 2.100 de marci germane. Pentru export erau disponibile, de asemenea, versiuni cu patru usi.

Articolul continuă după reclamă

Prima generatie a modelului Kadett a inregistrat vanzari de peste 100.000 de unitati, pana in momentul in care productia de autovehicule pentru persoane civile este sistata in 1940.

Dupa incheierea razboiului, in 1945, Aliatii au decis sa predea toate uzinele si planurile Uniunii Sovietice. Prin urmare, primul Kadett postbelic a fost fabricat in Rusia, pana in anii '50, si avea denumirea de Moskvich 400.

2,7 milioane de autovehicule Kadett B, pana in 1973

Incepand din anul 1962, de pe linia de productie din Bochum va iesi noul model Kadett cu motor de 1,0 litri si o putere de 40 CP. Autovehiculul compact Opel, care era foarte spatios si avansat din punct de vedere tehnologic, devine rapid un punct de reper. In timp ce multe autovehicule de dimensiuni mai mari erau prevazute in continuare cu trei trepte de viteza, modelul Kadett A, disponibil in variantele sedan si station wagon, prezenta deja o cutie de viteze cu patru trepte.

La putin timp dupa aceea, este lansata varianta coupe, de 48 CP. Apoi, a treia generatie lansata in toamna anului 1965 ofera o varietate de modele. Gama de autovehiculele fabricate in Bochum este alcatuita din variante notchback, cu doua si patru usi, modelul limuzina fastback, doua versiuni coupe, precum si variante Caravan cu trei si cinci usi.

Vezi o SUPERgalerie FOTO in subsolul paginii!

Pentru o perioada, modelul Kadett B a ocupat primul loc in topul inmatricularilor de autovehicule germane noi. Editia Olimpica de lux, disponibila incepand cu 1967, prezenta elemente ale modelului Rekord si ale modelului sport Rallye-Kadett utilizat de Opel in sporturile cu motor. Aceasta intregeste gama de modele. Pana in anul 1973 au fost fabricate aproximativ 2,7 milioane de autovehicule Kadett B.

Anii 1970: sportivitate si deschidere

Urmatorul model a fost Kadett C. Noul Kadett este lansat initial in variantele sedan, station wagon si coupe. La inceput, varianta coupe sport GT / E 1975 era propulsata de un motor de 1,9 litri cu sistem de injectie. O noua varianta este reprezentata de Kadett City - un autovehicul cu trei usi prevazut cu un hayon mare. Este, de asemenea, primul autovehicul compact hatchback din Germania cu tractiune pe puntea spate.

Pentru prima oara din anii '30, este prezentat un model special decapotabil in gama Opel. Varianta sedan decapotabila poarta denumirea de „Aero" si este produsa in Stuttgart de catre constructorul de caroserii Baur. Pentru asigurarea rigiditatii si protectiei pasagerilor, dispunea de o bara antirasturnare targa. Pana in anul 1979 sunt fabricate peste 1,7 milioane de autovehicule Opel Kadett.

Era moderna: tractiune si motoare transversale

A cincea generatie de modele Opel inaugureaza era tractiunii (pe puntea fata) si a motorului dispus transversal. Noul motor cu patru cilindri si cilindree de 1,3 litri este primul motor Opel cu chiulasa din aliaj usor si un arbore cu came in chiulasa. Mai tarziu, pe baza unitatii de propulsie pe benzina este dezvoltat un motor diesel de 1,6 litri. Acesta este primul motor cu autoaprindere din gama de autovehicule compacte.

Pasagerii sunt cei care beneficiaza in mod special de pe urma noii configuratii a trenului de rulare. Habitaclul si portbagajul au fost imbunatatite.

In anul 1979 este randul modelului Kadett D sa castige prestigiosul premiu "Volanul de aur". Cu toate acestea, varianta clasica notchback, precum si cea decapotabila nu mai sunt disponibile. Ambele au revenit in cadrul gamei de modele Kadett E.

Aerodinamicitate si multe premii

In luna august a anului 1984, Opel a prezentat noul model, disponibil intr-o diversitate caracteristica de versiuni. Modelul sportiv Kadett GSi are un coeficient aerodinamic de doar 0,30, autovehiculul de 115 CP devenind cel mai aerodinamic sedan din lume.

In cadrul celui de-al 51-lea Salon Auto de la Frankfurt, Opel lanseaza un model decapotabil. Modelul Kadett a fost proiectat in centrul de design din Rüsselsheim, impreuna cu Nuccio Bertone. La fel ca modelul anterior, Kadett E a primit premiul german pentru autovehicule „Das Goldene Lenkrad" (Volanul de Aur).

In total au fost fabricate peste 3,7 milioane de astfel de autovehicule. Pana in anul 1989, intreaga serie depasise pragul de 10 milioane de unitati.

Acum 20 de ani: Trecerea de la Kadett, la Astra

Producatorul din Rüsselsheim continua secventa alfabetica prin modelul F. Insa denumirea traditionala „Kadett" este de domeniul trecutului. Gama de modele compacte Opel primeste denumirea de „Astra". Chiar si acum 20 de ani, nou venitul s-a prezentat exeptional in ceea ce priveste protectia la impactul lateral si pretensionatoarele centurilor de siguranta.

Totodata, noul model stabileste noi standarde si in domeniul tehnologiilor alternative de propulsie: pentru prima data un model compact Opel poate fi alimentat cu gaz natural. Cu mult inainte de inceperea productiei modelului Ampera, autovehiculul experimental Astra F functiona si pe baza de energie electrica.

Prima generatie a modelului Opel Astra care a fost produsa pana in anul 1998 a inregistrat vanzari de peste patru milioane de unitati. Ceea ce inseamna ca este cel mai bine vandut model din istoria marcii. Productia modelului Astra G a inceput in prima parte a anului 1998. Este cu mult deasupra celorlalte in materie de varietate a modelelor.

In plus fata de versiunile hatchback si notchback cu trei si cinci usi, sunt disponibile, de asemenea, versiunile decapotabila si coupe, dar si un Caravan cu 5 usi. Se pune accent intr-o mare masura pe disponibilitatea tehnologiilor Opel accesibile, care au scopul de a reduce costurile cu carburantul. Cu toate acestea, caracterul sportiv si distractia nu sunt neglijate.

In anul 1999 este lansat autovehiculul sport OPC, care este propulsat de un motor cu cilindree de 2 litri si o putere de 160 CP. Modelul Astra Eco 4 a fost lansat la inceputul noului mileniu. Este primul autovehicul cu motor de patru litri din clasa compacta. Are acelasi sistem de scaune Flex 7 ca furgonul compact Astra G Zafira.

A treia generatie a modelului Astra este lansata in martie 2004, avand prefixul H. In plus fata de farurile cu sistem de iluminare in viraje, noile functii includ un sistem electronic de amortizare variabila care se regleaza automat in functie de conditiile de trafic si de drum schimbatoare. Modelul Astra TwinTop prezinta un acoperis hardtop compus din trei parti, care se deschide si se inchide in mai putin de 30 de secunde prin apasarea unui buton.

Noul model GTC Astra le asigura pasagerilor un camp vizual neobisnuit de mare, cu un parbriz panoramic optional. Este primul autovehicul de serie cu un parbriz care se intinde pana la mijlocul acoperisului.

Modelul GTC este, de asemenea, unul dintre elementele de baza ale celei de-a patra generatii a modelului Astra, care a fost lansata in 2009. Acest coupe compact de performanta a fost prezentat publicului larg in cadrul celui de-al 64-lea Salon Auto de la Frankfurt. Autovehiculul prezinta un sasiul exclusivist de inalta tehnologie cu suspensie fata HiPerStrut (suspensie de inalta performanta) care imbunatateste manevrabilitatea.

Alte inovatii ale modelului GTC includ un sistem de asistenta pentru sofer dezvoltat pe baza celei de-a doua generatii a camerei video frontale Opel si sistemul de iluminare frontala adaptiva AFL +. Perla coroanei va sosi in vara anului 2012, cu super performantul model OPC (Opel Performance Center), ce va completa portofoliul coupe compact sportiv. Chiar daca are o imagine sportiva, functionalitatea si consumul redus de carburant au ramas aspecte importante, la fel ca in cazul modelului Kadett.

VIDEO! NHTSA: Chevy Camaro, cel mai sigur coupe... VIDEO SOCANT! Campanie pentru prevenirea accidentelor, cu imagini surprinse de camerele de supraveghere...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Iamina și Camelia au ajuns aproape la final! Ce sumă au câștigat
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Iamina și Camelia au ajuns aproape la final! Ce sumă au câștigat Luni, 04.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x