Antena Căutare

SPECIAL! Salonul Auto de la Detroit – NAIAS 2013: Revelionul titanilor

Noul An din industria auto nu incepe la 1 ianuarie, ci odata cu deschiderea portilor Salonului Auto de la Detroit (NAIAS – North American International Auto Show), unul dintre cele mai importante evenimente de profil din lume, alaturi de cele de la Geneva, Tokyo, Paris si Frankfurt. Editia de anul acesta a “Revelionului titanilor” are loc in intervalul 14-27 ianuarie, iar la “petrecere” participa toti greii americani si europeni, cu peste 50 de modele prezentate in premiera mondiala. Desigur, de la masa nu lipsesc nici japonezii, nici coreenii. Iar tema bairamului e tot verde.

NAIAS 2013 incepe luni, 14 februarie, cu anuntarea castigatorilor titlurilor “Masina si “Camioneta anului in SUA” (North American Car and Truck of the Year Awards). Apoi, titanii industriei auto modiale, precum Audi, BMW, Mercedes-Benz, Toyota, Honda, Ford sau General Motors vor incepe sa se dueleze in prototipuri si modele noi. Evident, constructorii americani vor incerca sa profite de avantajul terenului propriu, dar nici europenii ori asiaticii nu se vor lasa cu una, cu doua.

Iata cateva masini care, fara doar si poate, se vor afla in lumina reflectoarelor la NAIAS 2013:

Audi SQ5 TSI V6 – Pentru a le face pe plac fanilor si a-si intimida rivalii, Audi a ascuns sub capote SUV-ului sau de clasa medie un agregat V6 de 3.0 litri supraalimentat, care dezvolta 345 CP. Rezultatul: SQ5 TSI este un sportive veritabil, accelerand 0-100 km/h in 5.3 sec. si atingand o viteza maxima de 250 km/h. De asemenea, la standul Audi se vor afla RS7 Sportback, RS5 Cabriolet si un R8 imbunatatit.

Bentley Continental GTC Speed – Probabil una dintre cele mai rapide decapotabile cu 4 locuri din lume, Continental-ul GTC Speed este animat de un propulsor W12 bi-turbo, de 6.0 litri, ce scoate 612 CP si este cuplat la un sistem de tractiune integrala. Rafinatul si elegantul cabrio sprinteaza 0-100 km/h in 4.4 sec.

BMW Concept Seria 4 Coupé: “Treiarul” in doua usi… Urmeaza cabrio

Concept-ul Seria 4 Coupé ofera o avanpremiera a urmatoarei generatii a versiunii in doua usi a modelului BMW sport de clasa medie. Schimbarea denumirii urmeaza trendului din piata, unde Audi a dat tonul disociind A4 de A5, A5 Cabrio sau AS5. Prin urmare, urmeaza… M4!

BMW Concept Seria 4 Coupé este clar mai mare decat BMW Seria 3 Coupé in privinta lungimii, a latimii si a ampatamentului, in timp ce linia acoperisului este considerabil mai joasa. Iar datorita acestor proportii echilibrate, noul Coupé are o prezenta deosebit de sportiva. Interiorul atractiv denota un nivel ridicat al luxului de avangarda, cu detalii elaborate si materiale rafinate care poarta semnatura BMW Individual.

BMW M6 Gran Coupé: sportivitate si estetica in forma pura

Si divizia “M” prezinta, in premiera la NAIAS 2013 de la Detroit, cea de-a treia versiune de caroserie a modelului sport de inalta performanta BMW M6. M6 Gran Coupé, ce reuneste atributele de performanta emblematice ale modelelor M cu un design elegant si fastuos. Plusul de spatiu de la interiorul acestui Coupé cu patru usi permite celor doi pasageri din spate sa se bucure de un nivel de confort superior.

Potentialul impresionant al BMW M6 Gran Coupé este vizibil imediat. Particularitatile M cunoscute subliniaza - atat la interior, cat si la exterior - stilul specific al automobilului. De exemplu, echiparea cu piele cu continut extins si scaunele sport M reprezinta tema dominanta a ambiantei luxoase de la interior.

Sub capota se afla un motor V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, care dezvolta 412 kW/560 CP si atinge un cuplu maxim de 680 Nm. Aceasta putere impresionanta este transferata spre puntea spate printr-o transmisie M, cu dublu ambreiaj si sapte trepte, cu Drivelogic. Dotarea mai cuprinde un diferential M activ pentru puntea spate, sasiu specific M, directie hidraulica cu raport variabil si sistem de franare cu componente de inalta performanta.

Maserati Quattroporte a ajuns la cea de-a 6-a generatie. Cu posibilitatea de a alege intre doua motoare supraalimentate de origine Ferrari, limuzina cu tractiune integrala atinge 100 km/h in 4.7 secunde si o viteaza de top de 307 km/h.

“Artileria” americana

Cadillac ELR hybrid coupe imparte platforma tehnica cu “duetul” Opel Ampera/Chevrolet Volt si are menirea de a incerca sa schimbe perceptia clientilor in ceea ce priveste masinile de lux electrice. Concret, ELR coupe este versiunea de strada a conceptului Cadillac Converj, prezentat tot la Detroit, in 2009.

Chevrolet Corvette C7 – Sting Ray se intoarce
Noul Corvette C7 va fi, cu certitudine, cap de afis la NAIAS 2013. Liniile sale indraznete aduc aminte de legendarul model de la sfarsitul anilor ’60, Corvette C2 Sting Ray, iar monstrul de sub capota anunta cel mai performant Corvette din toate timpurile. Propulsorul V8 LT1 de 6.2 litri este creditat cu o putere de 455 CP si un cuplu de 610 Nm, ceea ce va permite masinii sa “bata” suta in sub patru secunde. De asemenea, la standul Chevy se afla si noul Silverado pick-up.

Ford F-150 concept – Cea de-a 13-a generatie a pick-up truck-ului clasic Ford F-150 este aproape gata sa vada lumina zilei, cu un nou design, noi tehnologii si nu in ultimul rand cu o caroserie ce foloseste aluminiu la scara larga.

Shelby EcoBoost – In epoca downsizeing-ului, Ford-ul Mustang preparat de Shelby renunta la V8 in favoarea unui motor turbo din generatia EcoBoost. Nu e vorba de propulsorul de 1.0 litri construit la Craiova, insa! Ci de unul de vreo 300 CP.

Ofensiva japonezo-coreeana

NAIAS 2013 este rampa de lansare pentru conceptul celei de-a 3-a generatii a impozantului SUV Honda MDX (model disponibil, in general, in SUA si Australia). Cu 7 locuri si, probabil, o platforma hibrida, noul MDX s-ar putea transpune intr-un rival puternic pentru Lexus RX450h.

Hyundai HCD-14 concept prefigureaza cea de-a doua generatie a sedan-ului Genesis. Caroseria joasa si puternic plonjata catre spate aduce aminte de un coupe in 4 usi, gen Mercedes CLS, iar constructorul coreean a anuntat imbarcarea primei tehnologii 3D pentru accesarea diferitelor optiuni numai prin gesture.

Infiniti Q50 sedan ia locul seriei Infiniti G sedan, conform nomenclatorului “Q/QX” al producatorului japonez premium de sub tutela Nissan. Q50 va fi animat de propulsoare de origine Mercedes-Benz – un benzinar turbo, in 4 cilindri, de 2.0 litri, si un diesel V6 de 3.0 litri. De asemenea, va fi disponibil si “traditionalul” aspirat Infiniti de 3.7 litri.

Toyota Furia “teleporteaza” constructorul nipon in lumea sedan-urilor sportive. Mai multe detalii urmeaza sa fie prezentate la NAIAS 2013, dar se poate vorbi despre un potential coupe in 4 usi de clasa medie.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x