Noile modele vor fi construite in Thailanda, Indonezia, India si Brazilia si vor fi puse in vanzare inclusiv in China, o piata efervescenta, care a devenit un adevarat "El dorado" pentru majoritatea constructorilor, in contextul scaderii cererii de masini noi de pe "batranul continent".
Interesant este insa si nivelul de pret anuntat, de peste 10.000 de euro, ceea ce arata ca Toyota nu vrea sa intre in cursa "low-cost", initiata de alti constructori precum Dacia sau Tata, ci tinteste sa atraga o clientela cu un nivel de trai mediu ceva mai elevat. Mai mult, Yukitoshi Funo, vicepresedintele Toyota, a declarat ca marketingul companiei este flexibil iar, daca va exista cerere pentru vreunu dintre noile modele si pe alte pietei, inclusiv din SUA sau Europa, masina respectiva poate ajunge in showroom-uri fara probleme.
Desi a anuntat opt noi modele compacte pentru pietele emergente, Toyota nu a dat detalii despre acestea, spunand doar ca "masinile trebuie sa aiba un factor de atractie". In 2010 insa, constructorul nipon a lansat sedan-ul Toyota Etios in India, care a devenit un "best-seller", vanzandu-se in peste 100.000 de unitati.
Un fel de Yaris de "austeritate" cu portbagaj, Etios a fost conceput pentru a se bate pe pietele emergente cu Maruti Suzuki Swift, Hyundai Accent, Tata Indigo, Chevrolet Aveo sau Mahindra Verito. Apoi, masina a fost oferita si in varianta hatchback, din 2011, sub denumirea Liva. "Cuplul" Etios/Liva beneficiaza de motoare Otto (1.5 litri/16v - 90 CP) si Diesel (1.4 litri / 67 CP), precum si de transmisii facute in Japonia, restul fiind construit si asamblat in uzina de la Bidadi, India.
Foto: autoevolution.com