- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Cu un design semnat de Peter Szymanovski, roadster-ul BMW 328, produs intre anii 1936 si 1940, a generat o adevarata revolutie in lumea automobilului, fiind prima masina construita pe baza unui sasiu tubular si dotata cu un motor a carui camera de ardere era de forma semisferica.
Cu o capacitate de 1.971 cmc, propulsorul cu sase cilindri in linie era capabil sa dezvolte, gratie celor trei carburatoare Solex, nu mai putin de 80 CP / 5.000 rpm. Transmisia era asigurata de o cutie de viteze in patru trepte, viteza maxima fiind de 150 km/h.
VEZI o Galerie Foto completa in subsolul paginii!
Slabut pentru secolul XXI, dar enorm pentru anii 1930! Nu degeaba BMW-ul 328 a fost ales "Masina secolului" in 1999, de catre un juriu format din jurnalisti de specialitate din intreaga lume.
Pentru marcarea a 75 de ani de la nasterea legendei, BMW a pregatit prototipul "328 Hommage". Bazat pe conceptul "Vision Connected Drive" ce a animat standul BMW in cadrul Salonului Auto de la Geneva 2011, 328 Hommage reinterpreteaza cu linii moderne arhitectura clasica a modelului clasic din anii '30. Iar daca atunci se vorbea despre aluminiu si sasiu tubular, acum atentia este atrasa de elementele confectionate din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP).
Piesa centrala a arhitecturii lui 328 Hommage se vrea a fi grila 3D a radiatorului, care aduce cu cea a roadster-ului din 1936. Insa, desi efortul merita apreciat, artificiul se potriveste "ca nuca in perete" cu liniile lui Vision Connected Drive. Mai ales cand motto-ul BMW vorbeste despre "dinamica, estetica si inovatie". C'est la vie!
Drive Test Nissan X-Trail: o medie intre Qashqai si Pathfinder... Primele imagini! Aston Martin V12 Zagato...