- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
ARO vine de la Automobil Român sau Automobil Românesc și a fost prima și singura companie producătoare de mașini de serie, 100% românească.
Primul ARO, seria 240 a apărut în anul 1972, a fost un model decapotabil, cu două uși, prelată, cutie de viteze cu 4 trepte, cu tracțiune integrală, motor nou, de 2500 cmc, 75 cp.
După anul 1973 a început exportul mașinilor ARO, însă motoarele de pe modelele de export erau diferite, astfel încât să corespundă normelor de poluare.
În 1974 a fost lansat modelul 241, decapotabil, care de data aceasta era dotat cu 4 uși. Pentru acest model aveai și opțiune de a pune geamuri, era un model spațios, dotat cu 8 locuri sau cu perete despărțitor și spațiu de marfă.
Modelul 244, cu 5 uși și modelul 320 (camioneta), fabricate de Rocar au fost lansate în anul 1976 - 1977.
Furturile din fabrica ARO
Înainte de Revoluție, angajații fabricii nu erau controlați la ieșire și astfel un strungar care prelucra, zilnic, aproximativ 12 bascule, lua una acasă. Același lucru se întâmpla și cu cei care prelucrau piese de motor sau care prelucrau planetarele.
După Revoluție, lucrurile au luat o întorsătură și mai gravă. Zilnic, angajații plecau cu diverse componente ale mașinii ARO, precum: planetare, rumen’i, piese de suspensie și de direcție. Însă lucrurile nu se opresc aici. Tot în această perioadă se furau chiar și caroserii întregi de ARO, pe care le transportau cu căruța sau cu remorca.
Motivul pentru care se întâmplau toate aceste furturi este simplu: pentru bani. Cele mai multe dintre piesele furate nu erau păstrate, ci erau vândute.
Se pare că, și în ziua de astăzi, se mai pot găsi, la Câmpulung, piese originale de ARO.
Știai că: Mercedes Benz G-Class a fost lansat abia la 7 ani, în anul 1979, după ce modelul ARO 24 a fost pus în vânzare?
În 1980 a fost produs, la Câmpulung, modelul ARO 10, o mașină off-road, de mici dimensiuni, cu un model ce a fost inspirat după doua modele de Renault, Rodeo și Mehari.
Pentru a reduce costurile de reparație și exploatare, pentru modelul ARO 10 au fost folosite foarte multe piese care proveneau de Dacia 1300.
Țările în care a fost exportat modelul ARO 10 sunt Italia, Germania și Franța, plus multe altele.
Cât costă un ARO?
Un model din seria 24 costa în jur de 140.000 de lei, însă cei care își doreau cu adevărat un astfel de model erau dispuși să plătească chiar și sume uriașe, precum 400.000 de lei, doar că să își achiziționeze un astfel de model.
Chiar și astăzi, putem găsi modelul ARO 10 de vânzare, în stare perfect funcțională, pe Lajumate.ro, la doar 750 de euro.
După Revoluție, fabrica de la Câmpulung Muscel a trecut prin foarte multe clipe grele, cu schimbări semnificative. Aceste este un subiect ce merită abordat separat și de aceea astăzi vom face doar un scurt rezumat și vom trece direct la finalul poveștii ce are ca erou principal automobilul ARO.
În anul 2006, fabrica ARO intră în faliment și astfel, ultimii angajați sunt concediați. Tot atunci au fost vândute active în valoare de peste 23 de milioane de dolari.
Ultimul ARO nou din istorie a fost construit în 2014 la ateliere AMC din Hradec Kralove, Cehia.
ARO, marca de mașină care a ajuns până în SUA și Canada, ar fi putut fi un jucător important pe piața mașinilor SUV, dacă nu ar fi întâmpinat dificultăți la orice pas.
Trafic blocat pe DN 7, pe sensul Sibiu - Râmnicu Vâlcea, după ce un TIR plin cu sare s-a răsturnat... Peste 3.000 de automobile Mazda 3 sunt rechemate de pe piaţă în Australia din cauza riscului de cădere a roţilor...