- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Te-ai plictisit de programul 9-17 și de pretențiile șefului, care nu se potrivesc în niciun fel cu spiritul tău întreprinzător și ideile pe care le ai? Cea mai bună cale pentru tine ar putea fi înființarea unei afaceri care să îți asigure câștiguri mult mai mari decât cele pe care le ai acum, dar și un program mai flexibil pe care să îl stabilești singur.
Desigur, cel mai greu pas în tot acest demers este acela de a alege un domeniu care ți se potrivește și în care ai avea succes, indiferent de trenduri sau direcții pe care le abordează consumatorii, care îți vor deveni clienți. De aceea, ne-am gândit că ți-ar fi de mare ajutor 3 idei de afaceri „evergreen”, adică cele care nu se vor demoda niciodată și cele de pe urma cărora vei avea de câștigat în permanență. Iată care sunt acestea și cum ai putea cel mai bine să dai startul unui business profitabil.
1. Servicii HoReCa
Indiferent de situația financiară, orice persoană va apela întotdeauna la serviciile unui restaurant pentru o simplă cină sau pentru organizarea unui eveniment important din viața sa, la cele ale unei pensiuni ori ale unui hotel, unde să-și petreacă zilele de concediu, sau la servicii de catering, pentru a comanda prânzul la birou sau pentru a-și petrece ziua de naștere acasă, atunci când nu are energia necesară pentru a pregăti toate preparatele culinare. De aceea, o idee foarte bună pentru o investiție de durată și care va aduce profit încă din prima zi de la deschidere este înființarea unei afaceri în domeniul HoReCa. Dacă serviciile tale sunt de calitate, dacă vei realiza o comunicare eficientă, dar mai ales transparentă cu clienții pe care îi vei avea, dar mai ales dacă le vei oferi diversitate, fără a face rabat de la calitatea produselor oferite, aceștia vor fi foarte ușor de fidelizat și îți vor aduce permanent noi și noi clienți, din rândul cunoscuților. Poți cumpăra o astfel de afacere la cheie, adică de la un proprietar care a decis să o predea unui nou investitor, sau poți lua totul de la zero, inclusiv cu ridicarea unui spațiu dedicat fabricării produselor pe care intenționezi să le vinzi, ulterior. Dacă vrei să apelezi la ultima variantă și visezi să îți deschizi propriul tău restaurant în inima Transilvaniei, de pildă, începe demersurile prin prospectarea ofertei cu terenuri de vânzare în Cluj și află care sunt prețurile momentului.
2. Vânzarea de produse
Cumpărăm anual milioane de lucruri de care avem sau nu cu adevărat nevoie, de la alimente, la haine, produse electronice, electrocasnice, accesorii, cărți și așa mai departe. Acest trend nu va scădea ca intensitate nici în următorii ani, așa că o idee foarte bună pentru o afacere care să funcționeze aproape din inerție este deschiderea unui magazin, fizic sau virtual. Nu trebuie să te preocupe originea produselor pe care urmează să le comercializezi, ci mai degrabă calitatea acestora, despre care ar trebui să te asiguri că este cea mai bună, dacă vrei să îți păstrezi clienții. Primul pas ar fi acela de a identifica o piață și o nevoie. Presupunând că te vei orienta către vânzarea de rechizite școlare, piața este formată din elevi și părinții acestora, iar nevoia este cea de caiete, ghiozdane, produse de papetărie și lista poate continua. Trebuie să identifici și un producător de la care să cumperi toate aceste obiecte necesare școlarilor și să faci contract cu o firmă care oferă servicii de curierat, mai ales dacă business-ul pe care vrei să îl pui pe picioare se va desfășura în mediul online, prin intermediul unui magazin virtual. De aici încolo, afacerea ta va merge ca pe roate, desigur, dacă păstrezi un standard al serviciilor continuu și ridicat.
3. Oferirea de informații
Informația este cel mai prețios lucru, mai ales într-o societate în care știrile circulă cu viteza luminii, sau, mai bine spus, a internetului. Trebuie să iei neapărat în calcul și această idee, care nu se referă la crearea unei entități media. Business-ul tău se poate baza pe organizarea unor cursuri de public speaking, de antreprenoriat, de management financiar, inteligență emoțională sau de Programare Neuro-Lingvistică. Alege domeniul la care te pricepi cel mai bine și oferă-le și celorlalți informațiile prețioase pe care le deții, bineînțeles, contra-cost. Vei fi uimit de câtă lume este interesată să cunoască din ce în ce mai multe și te va urma.
Orice ai alege să faci, este important ca ceilalți să vadă că iubești cu adevărat ceea ce faci, pentru că asta îi va inspira și determina să îți preia modelul. Succes în afacerea ta!
sursa foto: https://pixabay.com/en/light-bulb-lightbulb-light-bulb-1246043/
BNR Curs valutar 27 august. Leul scade iar! Cât costă azi un euro... ANAF începe VERIFICĂRILE, românii vor scoate BANI din buzunare! Ce „surpriză” pregătește Fiscul...