Cuvintele cheie si trendurile care vor marca anul 2012 sunt video, mobile, social media si e-commerce, apreciaza studiul, aratand ca, in ultimul an, retelele sociale au inregistrat o crestere extraordinara a popularitatii si utilizarii, pe masura ce social media a devenit parte integrata din cotidian si un mod de relationare natural. Prin urmare, specialistii estimeaza ca bugetele de publicitate in social media vor creste cu circa 50% si spun ca advertiserii vor utiliza social media mult mai strategic, ca instrument veridic de business.
In 2011, valoarea totala a pietei locale de digital a crescut cu 30% fata de anul 2010, pana la 52-55 de milioane euro, conform Digital FactBook. Iar cheltuielile media, care includ investitiile catre furnizorii locali de media online, cele de pe piata de search (in special Google) si furnizorii media internationali (Yahoo, Facebook), au ajuns la 34 de milioane de euro in 2011, ceea ce inseamna o crestere cu 30% fata de 2010.
Potrivit Digital FactBook "Telecomul", "Industria Financiara" si "Industria Auto" au fost anul trecut cei mai mari investitori in digital. Iar principalele motoare de crestere ale pietei in 2011 au fost social media si mobile marketingul, cu 4 milioane de useri inregistrati la final de 2011, Facebook fiind principalul canal social media in Romania.
In acelasi timp, studiul Digital FactBook arata ca piata de mobile marketing din Romania a atins 7 milioane euro in 2011 si va continua sa creasca in acest an cu 15%. Cu toate ca SMS-ul a fost cel mai utilizat instrument de comunicare mobile anul trecut, interesul marketerilor pentru aplicatii mobile, mobile advertising si website-uri mobile a crescut si va continua sa creasca si in 2012, se mai spune in studiu.
HyperActive este membra a grupului de companii din care mai fac parte Initiative, Brand Connection, Lowe&Partners, Medic One, GolinHarris Bucuresti si Mobile Works.