” În ultima săptămână, au fost semnalate numeroase situaţii când produsele de larg consum din magazine au ajuns la rafturi cu preţuri mai mari decât la începutul declanşării epidemiei cu noul coronavirus. Scumpirea exagerată a acestor produse, printre care se numără şi drojdia de consum casnic, se face independent de producător, acesta din urmă recomandând magazinelor să păstreze preţul la raft”, arată un comunicat al companiei.
Fabrica de drojdie Rompak SRL Paşcani face parte din Pak Group Turcia, lider global în producţia de drojdie.
“Ca urmare a unor situaţii identificate personal de reprezentanţii companiei, dar şi de către consumatorii noştri, care ne-au trimis sesizări pe email sau reţelele de socializare, vrem să subliniem faptul că nu am majorat preţul la niciunul dintre produsele noastre, de la declanşarea acestei crize provocate de noul coronavirus. Perioada de instabilitate la nivel mondial se reflectă cu siguranţă şi asupra costurilor noastre. În aceste momente, facem tot ceea ce este necesar pentru a asigura continuitatea activităţii, fără să ţinem cont de aceste majorări. Preţurile noastre nu au suferit majorări în această perioadă şi ne vom strădui să menţinem această situaţie cât mai mult posibil. Scumpirile care pot fi observate în anumite magazine sunt strict rezultatul acţiunilor speculative ale unor comercianţi”, afirmă Cristina Hanganu, directorul de vânzări al Pakmaya România.
De la declanşarea epidemiei cu noul coronavirus, fabrica de la Paşcani, singura din România care produce drojdie de panificaţie, a produs şi livrat magazinelor şi unităţilor de panificaţie din întreaga ţară cantităţi record de drojdie proaspătă şi uscată.
Pentru consumatorul casnic comenzile din luna martie 2020 au fost de trei ori mai mari faţă de luna februarie 2020 sau martie 2019. Situaţia pare să continue în acelaşi ritm, comenzile pentru începutul lunii aprilie fiind, de asemenea, cu mult peste o perioadă normală.
“Fabrica noastră produce, în acest moment, drojdie proaspătă la capacitate maximă. Oricât de mult ne-am dori să mărim această producţie, există o limită maximă impusă de echipamentele tehnice din fabrică, structura de personal etc. Prin natura activităţii noastre, în zona de producţie se lucrează în mod normal 24h/24h, 7 zile din 7. Priorităţile noastre sunt să ne protejăm angajaţii, să asigurăm respectarea normelor de siguranţă alimentară, aşa cum am făcut întotdeauna, şi să lucrăm îndeaproape cu toţi partenerii noştri pentru a răspunde tuturor cererilor în limita capacităţii de producţie. Avem stocuri suficiente de materii prime pentru a continua activitatea fabricii pe o perioadă lungă de timp şi subliniem acest lucru. Problema cu disponibilitatea produselor la raft, semnalată adesea, este legată de o reducere a cantităţilor de produse similare din import care erau înainte disponibile pe piaţa din România dar şi de achiziţiile exagerate ale unor consumatori. Vom depăşi cu bine această perioadă, dar numai dacă vom consuma responsabil cu toţii”, mai spune Cristina Hanganu.
Rompak produce sub licenţă Pakmaya şi este singurul producător de drojdie de panificaţie din România. Fabrica de la Paşcani a fost deschisă în 1994. La nivelul anului 2019, cifra de afaceri a Rompak SRL a fost de peste 22 milioane de euro.
Sursa : news.ro
Magazinul de peruci din București ce oferă suport în alegerea clientelor pe perioada pandemiei... Ministerul Economiei: Certificatele de Situaţie de Urgenţă nu mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic pentru...