Antena Căutare

Piata de publicitate: 330 mil. €, -13% fata de 2009

Acelasi raport al MEC ROmania arata ca presa scrisa este cea mai afectata, internetul prinde viteza: + 20% Piata de publicitate autohtona va resimti efectele masurilor de „austeritate” ale guvernului si anul viitor, cand investitiile totale ale advertiserilor s-ar putea majora cu doar 1% comparativ cu nivelul inregistrat in acest an. Bogdan Prajisteanu, directorul general al MEC Romania, declara ca valoarea pietei de publicitate in acest an se situeaza la nivelul de 330 de milioane de euro net, un recul de 13% comparativ cu 2009.

"Estimam pentru 2010 o valoare a pietei de media de aproximativ 330 de milioane de euro, in scadere cu 13% fata de 2009. Defalcat pe medii, estimam ca singurul mediu care va inregistra o crestere a investitiilor fata de anul 2009 va fi internetul, celelalte avand acelasi trend descendent inceput in 2009


"Estimam o crestere a pietei de internet cu peste 20% in 2010 fata de 2009, mult peste estimarile si asteptarile anterioare",


Presa scrisa, recul de 30%


Nu acelasi lucru se poate spune despre celelalte canale media, care au suferit si in acest an scaderi de doua cifre ale incasarilor din publicitate.

Cel mai mare recul, de 30%, comparativ cu anul trecut, l-a consemnat presa scrisa, unde incasarile din advertising au totalizat aproximativ 32 de milioane de euro. Trebuie amintit ca, alaturi de scaderea aproape generalizata a vanzarilor, la diminuarea incasarilor din publicitate ale titlurilor pe print a contribuit si reducerea consistenta a preturilor reclamelor, care a mers si pana la 80% fata de anul trecut, precum si diminuarea bugetelor advertiserilor traditionali pentru acest canal - in principal bancile si producatorii si importatorii autodomenii puternic afectate de criza. Un recul consistent al incasarilor din publicitate s-a facut simtit si pentru OOH (publicitate indoor si outdoor), de 16%, comparativ cu anul trecut, ajungand astfel la un nivel total de 37 de milioane de euro.

Radioul, regres de 14%

Radiourile urmeaza si ele trendul scaderii investitiilor in advertising in acest an, consemnand un regres de 14% comparativ cu 2009, pana la un total de 24 de milioane de euro. Televizinea a ramas insa canalul media preferat de advertiserii locali si in acest an, chiar daca incasarile din publicitate s-au diminuat cu 12% comparativ cu 2009. Potrivit lui Bogdan Prajisteanu, pe ansamblu, incasarile din publicitate ale posturilor de televiziune autohtone au fost in acest an de 212 milioane de euro.

citeste articolul complet Financiarul.com

Leul a suferit o noua depreciere in raport cu euro... Dezvoltatorii imobiliari isi inchiriaza vilele nevandute, de sarbatori...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 6: Tartă Tatin cu cremă chantilly
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 6: Tartă Tatin cu cremă chantilly Marti, 07.05.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x