"Bulgaria a facut progrese semnificative in urma procesului de privatizare, dar Romania din pacate nu reuseste sa atraga investitori straini. Ma refer aici si la lanturile hoteliere internationale, care lipsesc in Romania. In ceea ce priveste dezvoltarea turistica, Romania este cu 7-8 ani in urma Bulgariei", a declarat Detlev Hohne pentru financiarul.com.
Reprezentantul TUI e de parere ca, desi Romania indeplineste toate conditiile naturale necesare, promovarea insuficienta impiedica tara noastra sa devina o destinatie turistica de succes. "In Romania se gaseste tot ceea ce ar putea sa-l intereseze pe un turist din alta tara. Pentru germani, in special, sunt atractive orasele din Transilvania - Sibiu, Brasov - care arata absolut minunat. Dar Sibiul a fost in 2007 Capitala Culturala Europeana, iar Romania nu s-a folosit indeajuns, din pacate, nici macar de un astfel de eveniment pentru a-si promova oferta turistica. Ne-am fi dorit mai multa activitate in 2007 din acest punct de vedere", a adaugat Hohne.
Potrivit directorului TUI, Romania mai are o problema majora: perioada sezonului estival este scurta, insuficienta pentru a atrage investitorii straini, interesati sa isi deruleze afacerile intr-un interval de cel putin sase luni.