Potrivit agenţiilor ruse de presă, un muncitor a fost dat dispărut, iar alţi şase au fost răniţi în acest incendiu, care are loc la un an de la un incident precedent, în care cheiul plutitor la care era amarat portavionul s-a scufundat, omorând un om.
Russian aircraft carrier "Admiral Kuznetsov" caught fire during repair works at Zvezdochka plant. 8 workers rescued, 1 unaccounted. Fire at least at 120m2 in engine room
— Liveuamap (@Liveuamap)
Unicul portavion al Flotei ruse, bătrânul Amiral Kuzneţov este supus unor lucrări de reparaţii şi mentenanţă de la începutul lui 2017, prevăzute să dureze până în 2021.
Potrivit agenţiei RIA Novosti, care citează şantierul naval Zvezdocika, însărcinat cu lucrările, incendiul a pornit în timp ce erau în curs operaţiuni de sudură.
:Russia’s Admiral Kuznetsov aircraft carrier reportedly on fire at Murmansk.
— Saptak Mondal (@saptak__mondal)
”Incendiul, care izbucnit în prima sală a maşinilor, nu a depăşit limitele acesteia”, a declarat o sursă din cadrul serviciilor de salvare ale şantierului pentru agenţia rusă de presă Tass.
”Este o eroare umană”, a declarat pentru agenţia Interfax Alksei Rahmanov, preşedintele întreprinderii publice ruse United Shipbuilding Corporation (USC), care deţine Zvezdocika, adăugând că o anchetă are loc pentru a se afla dacă lucrările de sudură erau conforme normelor de securitate.
Trei muncitori au fost daţi dispăruţi iniţial, însă doi au fost găsiţi, iar unul este în continuare dat dispărut, potrivit agenţiilor ruse de presă.
| Number of injured in fire on Admiral Kuznetsov rises to 6, 1 is in critical condition
— Atlantide (@Atlantide4world)
”Şase persoane au fost rănite”, a precizat o sursă din cadrul serviciilor de salvare pentru Tass.
Ministerul Apărării, citat de agenţii, a anunţat că ”doi militari au primit ajutor medical”, dar că ”viaţa lor nu este în pericol”.
Peste 400 de persoane se aflau la bordul navei în momentul izbucnirii incendiului, a precizat un purtător de cuvânt al Zvezdocika pentru agenţia Tass.
”Toţi muncitorii care efectuau lucrări la bordul portavionului au fost evacuaţi”, a anunţat întreprinderea USC citată de RIA Novosti.
ACCIDENTE REPTATE
Incendiul nu era controlat până joi la prânz. Potrivit unor surse citate de agenţiile ruse de presă, flăcările ar fi cuprins o suprafaţă de 120 până la 600 de metri pătraţi.
Introdus în serviciu în 1990, Amiral Kuzneţov a fost desfăşurat în ultimii ani la Marea Mediterană, în cadrul intervenţiei armate ruse în Siria. În cursul acestei misiuni, două avioane de vânătoare au căzut în apă în timp ce încercau să aterizeze pe navă, iar piloţii s-au catapultat în ambele cazuri şi au fost salvaţi.
În 2009, un incendiu, cauzat de un scurt-circuit, în timp ce portavionul era ancorat în largul Turciei, s-a soldat cu moartea unui marinar.
Ultimul incident a avut loc în octombrie 2018, când o macara de 15 metri înălţime a căzut pe puntea Amiral Kuzneţov, din cauza unei întreruperi a curentului electric care a oprit pompele, iar apoi a scufundat docul plutitor - unic în felul său în Rusia - la care portavionul era amarat.
Ţinta unor ironii recurente atât în Rusia, cât şi în străinătate, Amiral Kuzneţov nu a mai fost supus unor reparaţii majore din 1997. Fiecare dintre problemele sale relansează în Rusia dezbaterea cu privire la construirea unui al doilea portavion, amânată până în prezent din motive financiare.
Problemele cu care se confruntă Amiral Kuzneţov nu sunt izolate. În ultimii zece ani, trei incendii au izbucnit la bordul unor submarine ruse aflate în reparaţii, iar experţi au acuzat nerespectarea recurentă a normelor de securitate pe şantierele navale ruse.
Mai dramatic, 14 membri ai echipajului unui submarin au murit în iulie 2019 în incendiul unui submarin de cercetare aparţinând unei unităţi de elită a Marinei ruse în timp ce efectua o misiune de antrenament în Marea Barents.
Cea mai gravă catastrofă cu care s-a confruntat Marina rusă este tragedia submarinului nuclear Kursk, care s-a scufundat cu 118 oameni la bord în august 2000. În total 23 de membri ai echipajului au supravieţuit timp de mai multe zile, însă au murit, la fel ca restul echipajului, din cauză că nu au fost salvaţi la timp.
Sursa : news.ro
Jair Bolsonaro evocă ”posibilitatea” să aibă un cancer de piele... Securitatea informatică în 2020: Dispozitive tot mai vulnerabile, atacuri mai sofisticate şi lupta pentru dreptul la int...