"Balaurul bondoc", descoperit in Romania

Scheletul fosilizat al unei noi specii de velociraptor, un dinozaur de marimea unui curcan supradimensionat, care a trait in urma cu 70-80 de milioane de ani in Europa, a fost descoperit in Romania, potrivit unui studiu publicat recent in SUA, informeaza AFP

Prin asamblarea scheletului fosilizat al unui velociraptor de marimea unui curcan supradimensionat, care a trait in Europa in urma cu 70-80 de milioane de ani, oamenii de stiinta au descoperit o noua specie de dinozaur.

"Asteptam aceste rezultate de mult timp si aceasta asteptare ne-a adus o surpriza interesanta", a declarat Mark Norell, directorul departamentului de paleontologie al Muzeului american de istorie naturala, unul dintre coautorii acestui studiu, publicat in Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Acest dinozaur biped, descoperit in Romania intr-o mlastina din apropiere de orasul Sebes, a primit numele de "balaur bondoc", deoarece avea un corp robust - scheletul era compact si oasele bine sudate intre ele.

"Balaurul bondoc" avea o pereche de gheare pe fiecare dintre membrele sale inferioare, cu ajutorul carora isi imobiliza prada. Animalul avea o lungime totala cuprinsa intre 180 si 210 centimetri, de la cap la coada.

"Balaurul reprezinta o noua specie de dinozaur pradator, care este foarte diferita de tot ceea ce cunosteam pana acum", a declarat Stephen Brusatte, un cercetator de la Universitatea Columbia din New York, care lucreaza pentru Muzeul american de istorie naturala.

"Anatomia lui ne arata ca isi vana, probabil, prada intr-o maniera diferita de verisorii lui, velociraptorii, care erau mai putin robusti", ce populau planeta in acea vreme. In opinia acestui cercetator, balaurul bondoc era mai mult un "pugilist" decat un "sprinter" si, la fel ca speciile de carnivore din zilele noastre, putea sa ucida animale mai mari decat el. Membrele anterioare ale balaurului bondoc erau putin dezvoltate.

Citeste continuarea pe jurnalul.ro