Exista gene extraterestre in ADN-ul uman?

Conform unui studiu recent, oamenii pastreaza in genom relicva unui virus animal care a infectat predecesorii oamenilor acum peste 40 de milioane de ani. Invadatorul se numeste "bornavirus" si a fost identificat prima data in anii 1970, informeaza scienceray.com.

Pana acum, singurele virusuri cunoscute care s-au transmis vertebratelor au fost retrovirusurile, acestea bazandu-se pe reproducerea cu ajutorul mecanismelor celulelor gazdei. Se estimeaza ca aproximativ 8% din genomul uman este reprezentat de cod genetic provenit de la retrovirusuri.

Bornavirusul are un alt mecanism de reproducere, aceasta producandu-se in nucleul celulelor infectate. Numele acestuia provine de la orasul Borna din Germania, unde un regiment intreg de cai a fost omorat de o boala misterioasa a "capetelor incalzite".

Bornavirusul nu a fost clar asociat unei boli umane, dar unii cercetatori speculeaza ca legatura s-ar putea face cu schizofrenia si alte tulburari mentale.

Unii afirma ca acest "bornavirus" din ADN-ul uman ar fi o gena de provenienta extraterestra, iar oamenii de stiinta cauta un raspuns intrebarea daca "rasa umana face cumva obiectul unui experiment extraterestru".

Citeste si Jurnalul