Din cele 31 de lifturi, folosite pentru deplasarea intre cele 12 nivele ale cladirii, Camera Deputatilor raspunde de 21.
Potrivit unor date tehnice dintr-un studiu efectutat de Compania Nationala pentru Controlul Cazanelor, Instalatiilor De Ridicat si Recipientelor Sub Presiune (CNCIR) intrate in posesia Jurnalulu National jumatate dintre ascensoarele deputatilor au nevoie de interventii de ordin tehnic. Pentru asta, Camera Deputatilor va scoate din buzunar 1.960.000 de lei (aproximativ 470.000 de euro).
Ascensoarele respective au fost date in folosinta intre anii 1987 - 1990, iar durata de functionare a unui lift este de opt ani. Desi reviziile tehnice periodice asigura inca o functionare optima a acestora nu sunt indeplinite sI normele sI standardele UE in materie de siguranta.
Asadar, ISCIR nu va mai acorda Camerei Deputatilor autorizatia de functionare decat in urma inlocuirii sau retehnologizarii lifturilor. S-a optat pentru cea de-a doua varianta, pentru ca prima era mai scumpa, costul unui lift nou ridicandu-se la 110.000 de euro.
Drept urmare vor fi schimbate usile interioare si exterioare ale ascensoarelor existente, precum si mecanismele de franare, suprasolicitate in timp, care nu mai ofera siguranta tinand cont ca cele zece lifturi deservesc zone intens circulate ale cladirii.
Innoirea lifturilor trebuie terminata pana la toamna, Camera Deputatilor urmand sa gazduiasca reuniunea internationala AP NATO.
"Nu putem vorbi despre o nesiguranta totala a functionarii lifturilor. Putem sa vorbim despre o perioada de functionare normala depasita de doua ori. Au fost instalate in perioada 1987 - 1990; unele dintre ele, altele sunt mai noi", a precizat secretarul general al Camerei Deputatilor, Gheorghe Barbu.
El a explicat ca este necesara retehnologizarea si pentru ca ascensoarele contin o serie de elemente, cum ar fi azbestul in zona usilor sI la sistemul de franare, care este interzis. Startul licitatiei electronice pentru refacerea lifturilor va fi dat curand.
"Vor fi retehnologizate 10 lifturi din 21. Le-am ales pe cele cu vechimea, uzura si gradul de incarcare cel mai important", a mai spus Barbu, adaugand ca se va cere in caietul de sarcini sa fie modernizate treptat.
"Daca le-am da drumul la toate am paraliza activitatea. (...) Speram sa terminam pana la adunarea parlamentara NATO", a mai spus secretarul general. Daca nu vor asculta indicatiile CNCIR, Camera Deputatilor nu va mai primi autorizatie de functionare pentru lifturi.
"Aici nu ne putem juca. E foarte complicat sa iti asumi o astfel de responsabilitate", a precizat Barbu.
Sursa: Jurnalul National
Sebastian Lazaroiu pleaca de la Cotroceni... Marko Bela: Sper ca mesajul lui Lazaroiu sa nu fie o amenintare indirecta...