- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Legislatia europeana este incalcata in mod repetat fara nici o jena, iar autoritatile statului s-au folosit de documente false pentru a da avize care sa mentina aparenta de legalitate. Ecologistii au pierdut rand pe rand luptele duse pentru stoparea constructiei "Drumului lui Basescu", desi au demonstrat fara echivoc faptul ca lucrarile din Retezat incalca legislatia europeana, iar autorizatia de mediu, pe baza careia se va turna asfalt in Retezat, e bazata pe documente de un fals grosolan.
Primele avize pentru DN 66A au fost date pe vremea cand Traian Basescu era ministru al Transporturilor. Urmasii sai portocalii nu au precupetit nici un efort pentru ca aceasta lucrare sa fie dusa la bun sfarsit. Radu Berceanu, Elena Udrea, dar si ministrul Mediului, Laszlo Borbely, au pus rand pe rand umarul pentru asfaltarea ultimei paduri virgine din Europa.
In 2009, Radu Berceanu a profitat de perioada in care a fost sef peste Transporturi si interimar la Agricultura si a transferat printr-o hotarare de guvern 30,4 hectare din fondul forestier catre Compania Natioanala de Autostrazi si Drumuri Natioanale din Romania (CNADNR). Din acestea, 13,16 hectare au fost propuse din start pentru defrisare, fara a tine cont de faptul ca drumul trece printr-un Sit Natura 2000 protejat de UE.
In 2010, Ministerul Mediului a schimbat zonarea interna a Parcului National Domogled-Valea Cernei pentru ca zonele de protectie integrala sa nu mai impiedice constructia drumului. In loc sa apere mediul, ministrul Laszlo Borbely a ajuns in si¬tuatia de a fi varful de lance pentru ilegalitatile care favorizeaza asfaltarea Retezatului si a Domogledului.
Studiul de impact asupra mediului pe baza caruia Agentia Natioanala de Protectia Mediului (ANPM) a dat avizul de mediu a fost realizat in timp record de doar cinci zile de munca in teren!!!!
Cu atata graba, nu este de mirare ca studiul are confuzii grave intre diferite specii de pasari (sorecarul comun a fost confundat cu un viespar), nu au fost observate specii de pasari rapitoare cum ar fi acvila de munte, soimul calator si bufnite si nici macar liliecii. Studiul a identificat un singur loc pe unde ursul traverseaza traseul drumului, dar nici un ras, lup sau alte specii de animale mari nu ar trece pe acolo.
Tot articolul, in Jurnalul National
Elena Udrea nu mai e cetatean de onoare in Vulcan. Vezi de ce!... De la raliuri si vanatoare, la arta si ceasuri de colectie: Vezi hobby-urile politicienilor!...