Proprietarii de apartamente au din acest an două drepturi noi, aşa cum reiese din cele două modificări operate în martie şi noiembrie la Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.
Situaţia financiară a asociaţiei, transmisă periodic proprietarilor
Proprietarii de apartamente sunt îndreptăţiţi să primească periodic o informare electronică sau scrisă cu privire la situaţia financiară a asociaţiei.
Concret, administratorii trebuie să se ocupe de "informarea trimestrială, în scris sau prin poşta electronică, a proprietarilor, membrii asociaţiei de proprietari, cu privire la situaţia financiară cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari", conform Legii nr. 34/2015, ce se aplică din 15 martie.
Documentul trebuie să fie semnat de administrator şi contrasemnat de preşedintele şi de cenzorul asociaţiei de proprietari.
Activitatea de informare trimestrială intră în atribuţiile administratorului de bloc, care, în caz de neîndeplinire, poate fi amendat cu o sumă cuprinsă între 500 şi 3.000 de lei.
Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii se pot face, în baza sesizării oricărei persoane interesate, de către persoanele împuternicite din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcţii şi Ministerului Afacerilor Interne, precum şi de primari sau împuterniciţii acestora.
Vezi continuarea pe avocatnet.ro.
Medic de la Spitalul de Arși despre Colectiv: "I-am salvat dintr-o bombă cu foc și au murit într-o bombă cu microbi... Proiect de lege privind sancțiuni pentru colectarea fondului școlii...