O catastrofă feroviară a fost evitată în ultima clipă. Un tren de călători şi unul de marfă au fost aproape de a se lovi fontal, aseară, în apropiere de Arad. Din primele investigaţii ale autorităţilor, reiese că mecanicul marfarului nu a oprit la un semafor şi a intrat pe aceeaşi linie pe care venea trenul cu pasageri.
Când s-au văzut faţă în faţă, mecanicii au încercat să frâneze. S-au oprit la o distanţă extrem de mică.
Dacă mecanicul de locomotivă nu era atent, intra în el, se întâmpla o catastrofă, luam foc. Probabil că acolo e combustibil, vă daţi seama ce se întâmpla?
Călătorii din cele opt vagoane ale trenului InterRegio au fost la un pas de moarte
Incidentul s-a întâmplat la 30 de kilometri de Arad, lângă Halta Păuliş. Mecanicul mărfarului cu 40 de vagoane nu a văzut la timp semnalul roşu care îi interzicea trecerea. A rupt macazul şi a intrat pe o linie unde, din direcţia opusă, se apropia trenul Timişoara-Iaşi. Ambele locomotive au frânat brusc. S-au oprit la 200 de metri distanţă.
Datorită funcţionării perfecte a instalaţiilor aparţinând CNCFR din cale, precum şi a vigilenţei mecanicului de locomotivă de la trenul Interregio 1007-66 s-a evitat producerea unui accident feroviar care putea să aibă urmări grave.
Trenurile au rămas în câmp timp de două ore, până când reprezentanţii CFR au evaluat situaţia. Aşteptarea i-a revoltat pe călători.
„Avem două ore de când stăm aici. Niciun răspuns nu a dat nimeni, nimic”, a spus un călător.
În acest caz, ancheta CFR Infrastructură este încă la început.
„Catastrofa de lângă Gara Teiuș” putea fi trasă la indigo
O ciocnire frontală între două trenuri a avut loc în România, în 1968, lângă Gara Teiuş. 22 de oameni au murit atunci şi 72 au fost răniţi.
Două trenuri care au plecat unul spre celălalt, s-au ciocnit în dreptul localității Bucerdea. Rezultatul, o tragedie națională pentru care autoritățile comuniste au găsit imediat doi vinovați: impiegatul Teodor Petrișor și acarul Alexandru Cristea.
Pedeapsă cu moartea, comutată de Ceaușescu
Cei doi au fost arestați, iar ancheta a durat o lună. A fost singurul proces de o asemenea amploare, filmat de Televiziuna Română înainte de revoluție și difuzat după 49 de ani. Tribunalul Județean Alba a hotărât, după două zile, pedeapsa cu moartea și confiscarea averii pentru Petrișor Teodor și 20 de ani de muncă silnică pentru Alexandru Cristea și confiscarea averii, precum și 10 ani degradarea din drepturi.â
Pedeapsă cu moartea, comutată de Ceaușescu
Cei doi au fost arestați, iar ancheta a durat o lună. A fost singurul proces de o asemenea amploare, filmat de Televiziuna Română înainte de revoluție și difuzat după 49 de ani. Tribunalul Județean Alba a hotărât, după două zile, pedeapsa cu moartea și confiscarea averii pentru Petrișor Teodor și 20 de ani de muncă silnică pentru Alexandru Cristea și confiscarea averii, precum și 10 ani degradarea din drepturi.
Pedeapsa cu moartea primită de impiegatul Teodor Petrișor i-a fost comutată, de către Ceaușescu. Între cele două momente, spune procurorul care s-a ocupat de caz, bărbatul brunet de 34 de ani, albise ”ca varul”. A făcut până la urmă 18 ani de închisoare. La eliberare s-a recăsătorit și a trăit până la 80 de ani. Acarul Cristea a fost eliberat după 10 ani.
Cel mai grav accident feroviar din istoria României: cel de la Ciurea
Însă cel mai grav accident feroviar din istoria României este cel de la Ciurea. Catastrofa a avut loc în data de 31 decembrie 1916/13 ianuarie 1917, în plină desfășurare a primului război mondial, în gara din localitatea Ciurea, la sud de Iași, pe calea ferată Bârlad - Iași. Bilanțul a fost de peste 1.000 morți, absența unei anchete oficiale nepermițând elucidarea cauzelor accidentului.
Surse: Wikipedia, alba24.ro
Vremea a luat-o razna cu adevărat! Meteorologii: „Vom avea TEMPERATURI DE VARĂ TORIDĂ în weekend!” Ce puteți face în Buc... Bucureștiul, capitala modei! Sute de modele au defilat pe podiumul de la Bucharest Fashion Week...