Mai exact, cheltuielile pentru bunuri de larg consum au scazut anul trecut cu 5%, in lei, fata de 2009. Astfel, cel mai mult au fost reduse cheltuielile cu produsele de ingrijire personala, in moneda nationala scaderea fiind de aproape 11%. Printre categoriile cu cele mai drastice reduceri in volum se numara deodorantele (-19%), samponul (-14%), dar si pasta de dinti si sapunul de toaleta (-12% fiecare).
Segmentul bauturilor a urmat si el un trend descendent in 2010, de 6%, cu o contractie mai puternica in a doua jumatate a anului , comparativ cu perioada similara a anului precedent (9%, fata de 3% in primele sase luni).
Printre categoriile care au inregistrat scaderi accentuate in volum, la nivelul intregului an, se numara sucurile naturale, cele carbogazoase si berea.
"Incercand sa se adapteze contextului economic deloc favorabil, consumatorii au redus din volumul cosului de cumparaturi. In 2010 ei si-au facut cumparaturile mai rar si, in acelasi timp, au renuntat la produsele de rasfat", a declarat Raluca Raschip, consumer goods director GfK Romania.
Citeste si Antena3
Foto: Intact Images
Azi se da startul la inscrieri in clasa I!... Studentii, in strada: "Funeriu sa traiasca dintr-o bursa studenteasca!"...