Conform unui studiu recent, ponderea angajatilor care cred ca nu este necesar sa fii prezent la birou pentru a obtine rezultate bune este in continua crestere in Asia si in America Latina. 93% dintre angajati sunt convinsi de acest adevar in India, 81% in China si 76% in Brazilia.
Conform aceluiasi studiu, 45% dintre angajatii care pot accesa retelele, aplicatiile si informatiile corporatiei din afara biroului au spus ca lucreaza intre doua si trei ore pe zi in plus, iar un sfert au spus ca lucreaza patru sau chiar mai multe ore.
Studiul a fost comandat de Cisco si derulat de InsightExpress, o firma de cercetare a pietei cu sediul in Statele Unite, care a analizat raspunsurile primite de la un esantion de 2.600 de persoane din Statele Unite, Mexic, Brazilia, Marea Britanie, Franta, Spania, Germania, Italia, Rusia, India, China, Japonia si Australia.
Pe de alta parte, angajatorii stiu ca le raman, in criza financiara, foarte putine metode de a-si pastra echipa si mai ales motivarea angajatilor, pentru a garanta eficienta muncii lor.
Expertii in resurse umane au ajuns la concluzia ca reducerea cheltuielilor poate fi facuta si in alte moduri decat prin taierea salariilor.
Una dintre metodele foarte bune pentru companiile mici ar putea fi Teleworkingul, propus de Pierluigi Orati, specialist CSR.
„Teleworkingul este un proiect pe care il consider un trend nou, care poate ajuta companiile in aceasta perioada. Angajatul poate fi controlat in timp ce munceste de acasa sau indiferent unde s-ar afla. I se traseaza sarcinile, i se spune in cat timp trebuie sa le rezolve si se vad rezultatele, fara sa fie nevoie de bani pentru a suporta cheltuielile unui sediu si chiar reducand timpul, traficul si poluarea, nefiind nevoie de deplasarea zilnica a mii de angajati de acasa la birou si de la birou acasa. Mai mult, in felul acesta oamenii pot petrece mult mai mult timp cu familia, isi pot creste copiii si sunt mai motivati cand muncesc, fiind mai creativi", explica Pierluigi Orati.
Libertatea de miscare in afara biroului s-a dovedit si un foarte eficient bonus care il poate face pe angajat mai creativ si mai fidel companiei, imbunatatind si relatia sa cu liderul.
„Pe timp de criza, se stie ca daca nu indrepti atentia spre angajati, pierzi. Trebuie sa faci ceva, fie ca nu le tai din salarii, fie ca le imbunatatesti sau le creezi ceva special, ceea ce arata cel putin grija pe care o ai fata de ei si faptul ca sunteti de aceeasi parte a baricadei", explica Luminita Oprea, fondator si strateg al Saga Business & Community, initiatoarea seriei de conferinte internationale de CSR, autorul primei carti de CSR din Romania si lector CSR la Facultatea de Jurnalism si Comunicare din cadrul Universitatii Bucuresti.
„Criza inseamna schimbare. Eu nu pot sa-mi conduc oamenii in stilul vechi. Paradigma comunicarii trebuie sa fie alta. Ceea ce ar trebui sa constientizeze liderii companiilor este ca, pe timp de criza, primele care cad sunt varfurile. E mult mai usor ca angajatii sa faca in asa fel incat sa cada seful, decat invers. Noi, ca oameni, nu ne dam seama care sunt resursele noastre. Dezvoltarea personala este cea mai importanta in aceasta perioada. Daca stam si ne plangem, se genereaza sindromul victimita", mai spune Luminita Oprea.
Sursa: Jurnalul National
Foto: searchforblogging.com
Gheorghe Gherghina: 2000 de angajati din Finante, disponibilizati pana in martie 2011... capatos...