Aripa spate mobila a fost una dintre masurile tehnice adoptate de FIA pentru acest sezon in scopul de a facilita depasirile. DRS reduce apasarea aerodinamica a monoposturilor, ceea ce asigura o crestere a vitezei cu circa 12 km/h pe o linie dreapta.
Acest dispozitiv poate fi folosit nelimitat in calificari si in antrenamente, dar in cursa utilizarea lui este posbila doar intr-o anumita sectiune a circuitului. Desi eleronul mobil si-a aratat roadele de multe ori in acest sezon, fara a duce la accidente, pilotii se tem ca actionarea acestuia in tunelul de la Monaco, unde se ating viteze de circa 260 km/h, poate fi periculoasa.
Cu exceptia lui Michael Schumacher si a lui Lewis Hamilton, pilotii s-au declarat de multe ori impotriva folosirii DRS la Monte Carlo.
"Mi-ar placea ca oficialii FIA sa se urce intr-un monopost si sa piloteze in tunel la Monaco cu DRS-ul activat... Dupa parerea mea, ei asteapta sa se produca un accident si apoi sa anunte: «Anul viitor se va interzice eleronul mobil la Monaco»", a afirmat, ironic, brazilianul Rubens Barrichello.
Initial, FIA a refuzat sa interzica folosirea aripii mobile in zona respectiva a circuitului monegasc. "Am vorbit de multe ori cu pilotii si majoritatea se exprima clar impotriva DRS la Monaco, dar nu exista nici o proba care sa sustina teoria ca utilizarea acestui dispozitiv reprezinta un pericol.
Evident, noi nu asteptam ca un accident sa aiba loc. DRS este un ajutor pentru depasiri si ar fi un pic anormal sa-l interzicem intr-un loc unde este nevoie cel mai mult de dublare. Deci, pentru moment, eu nu vad niciun motiv sa-l interzicem", a declarat Charlie Whiting, directorul curselor de Formula 1.
Luni seara, federatia internationala a cedat presiunii pilotilor si a decis ca DRS sa nu fie utlizat in tunel. In cursa, dispozitivul va putea fi folosit pe linia dreapta din zona boxelor.
Sursa: Jurnalul National
Vezi lotul echipei nationale pentru disputele cu Bosnia si Brazilia!... Hochei: Dominik Hasek ia o pauza la 46 de ani, dar nu se retrage...