Expozitia reuneste 32 de lucrari de grafica, remarcabile prin diversitatea tehnica - de la creion si acuarela la tus, pasteluri si acvaforte. Tematica este foarte variata, publicul putand admira portrete (Doctorul Ioan Cantacuzino, Barbat citind, Autoportret, Tanara la malul marii), nuduri (Clara Spida, Louise Cansot, Nud cu mar - Zita Blondeau), peisaje (Place Dauphine, Portul Le Havre, In apropiere de Maudon, Peisaj de tara) si naturi moarte. Uneori Pallady experimenteaza subiecte legate de lumea artistica, acestea materializandu-se in compozitii inedite: o sala de lucru a binecunoscutei Académie de la Grande Chaumière sau Modelul, care infatiseaza un nud in timp ce este desenat de doi artisti.
Personalitatea lui Theodor Pallady (1871-1956) a dominat mai mult de o jumatate de veac scena artistica romaneasca. Intrarea pictorului in lumea artelor a coincis pe plan european cu o perioada de mare efervescenta creatoare, de tatonari, dar si de mutatii stilistice si ideologice semnificative. In 1889, Pallady pleaca la Paris si, incepand din 1892, lucreaza in atelierul lui Gustave Moreau, unde ii are colegi pe Matisse, Manguin, Jean Puy si Camoin. Se intoarce in tara in 1904, dar continua sa expuna la Paris pana in 1940. Creatiile lui Theodor Pallady, spre deosebire de cele ale artistilor francezi cu care impartasise atat formarea artistica, cat si o durabila prietenie, sunt expresia unei cautari perpetue a clasicului si a echilibrului. Fascinat de aceste coordonate, Pallady se distinge de explozia afectiva a fovismului, dand totodata si o nota autohtona lucrarilor sale.
Expozitia organizata de Muzeul National de Arta al Romaniei (MNAR) poate fi vizitata pana la sfarsitul acestui an.
Sursa: hotnews