Virus „extraterestru”, identificat în Europa. Cum arată la microscop descoperirea desprinsă din mitologia greacă

Oamenii de știință au descoperit noi viruși giganți de „neimaginat”, într-un loc frecventat de tineri. Probele prelevate din pădure sugerează că nu au mai fost întâlniți până acum.

imagini cu un pumn de pamant si un barbat privind prin microscop
Virus „extraterestru” identificat în Europa. Cum arată la microscop descoperirea desprinsă din mitologia greacă | Profimedia & Shutterstock

Oamenii de știință de la Institutul Max Planck din Germania au descoperit un grup de particule giganti, asemănătoare unui virus, care sub microscop prezintă tentacule și cochilii în formă de stea - la fel ca o țestoasă. Virușii giganți sunt de obicei mai mari decât majoritatea, variind de la 0,2 la 1,5 micrometri și se găsesc în oceane, lacurile arctice și permafrostul care se topește, transmite dailymail.co.uk.

Aceste noi imagini făcute publice ar putea arăta ca o formă de viață extraterestră, dar prezintă, de fapt, viruși nemaivăzuți pe Pământ.

Virușii giganți „Gorgon” au fost numiți după înfricoșătoarea femeie cu păr de șarpe din mitologia greacă: Medusa și cele două surori ale ei, Stheno și Euryale. Cercetătorii speculează că unele dintre aceste tentacule sunt concepute pentru a implanta sarcina utilă genetică infecțioasă a virusului.

În timp ce particulele bizare recent descoperite pot provoca teamă, cercetătorii spun că, cel mai probabil, acestea nu reprezintă o amenințare pentru oameni, dar sunt „au un rol important în ecosistem”.

Citește și: Ce este “gripa câinelui” și cum se manifestă când este captat virusul H3N2. Care sunt simptomele specifice

Noua cercetare, postată pe bioRxiv în timp ce așteaptă evaluarea de către colegi, a fost efectuată de virologul Matthias Fischer de la Institutul Max Planck pentru Cercetări Medicale din Germania și de colegii săi.

Echipa a colectat mostre de sol din Pădurea Harvard din Massachusetts în 2018, unde se știe că se dezvoltă virușii giganți. Cu toate acestea, lotul scos din extras nu a fost asemănător cu ce mai văzuseră ei.

Cercetătorii au identificat mai multe prelungiri asemănătoare cu tentaculele, învelișuri proteice în formă de zaruri cu 20 de fețe, modele „stele” și alte forme neobișnuite ale căror scopuri biologice sunt încă necunoscute.

În trecut, încercările de a caracteriza virușii giganți din Pădurea Harvard s-au concentrat pe genomurile, care pot găzdui până la 2,5 milioane de perechi de baze ADN.

Dar pentru studiul lor, echipa lui Fischer a analizat forma sau „morfologia” microbilor, scanând mostre de sol cu un fascicul de microscop electronic cu transmisie pentru a produce imagini detaliate ale virusurilor gigantice și ale particulelor asemănătoare din apropiere.

De exemplu, o altă categorie de virusuri de acest tip pe care au descoperit-o semăna cu sticlele cristaline, create cu secole în urmă pentru a păstra parfumul, ceea ce le-a adus numele „Flacon”.

Citește și: Pericolul ascuns din conservele de ton. Mulți cred că produsele conțin metale grele, dar adevăratul risc e cu totul altul