(P) Evoluția magazinelor online în 2023
Magazinele online au avut un succes răsunător în România în ultimii zeci de ani.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Vineri, 06 Octombrie 2023, 15:17 | Actualizat: Vineri, 06 Octombrie 2023, 15:26Internetul a luat cu asalt casă oricărui Român și, într-o țară cu mai mulți oameni conectați la internet decât la o rețea de canalizare, prezența în mediul online este din ce în ce mai importantă.
Aruncăm un ochi asupra felului în care afacerile împing noi metode de comunicare cu clienții în mediul de tip ecommerce.
Apar mai multe vitrine virtuale
În 2023, cumpărăturile online nu înseamnă doar răsfoirea unei liste de produse pe un site web. Mărcile de vârf investesc în crearea de vitrine virtuale – medii 3D captivante în care clienții se pot „plimba”, similar unui magazin fizic.
Prin dezvoltarea de aplicații mobile care integrează tehnologia realității virtuale (VR), aceste spații oferă o experiență de cumpărături mai interactivă și mai captivantă. Utilizatorii pot „încerca” practic produsele, fie că este vorba de îmbrăcăminte, mobilier sau produse cosmetice, estompând granițele dintre cumpărăturile în persoană și cele online.
Personalizarea experienței prin inteligență artificială
În cazul în care ai cont pe un site de tip ecommerce, acțiunile tale pe acea platforma pot fi analizate. Caz în care, afacerea respectivă, prin inteligență artificială, îți poate crea o experiență de cumpărare unică ție.
Prin identificarea produselor preferate dar și a noilor trenduri, sistemele de inteligență artificială pot recomandă produse diferite de la un client la altul.
Realitatea augmentată
Realitatea augmentată ajută brandurile să își expună produsele din digital în casă utilizatorului la o apăsare de buton. Mai multe branduri mari au investit în a furniza experiențe de realitate augmentată clienților lor:
- Probează hainele digital: Mai multe afaceri din domeniul de fashion permit “probarea” hainelor prin realitatea augmentată. Aplicațiile precum ZARA AR permit utilizatorilor să vadă cum hainele pe care doresc să le cumpere ar arată pe diferite modele.
- Decorează-ți apartamentul direct din telefon: Companii mari din Home & Deco le oferă clienților posibilitatea de a plasa obiectele de mobilier, în format 3d, în apartamentul pe care îl au. Astfel, clientul, prin intermediul telefonului, își poate crea casă visurilor cu produsele furnizate, că apoi să decidă dacă le cumpără sau nu.
- Previzualizarea produselor: Mai multe companii de beauty oferă acum utilizatorilor aplicații care permit afișarea rezultatului final când vine vorba de machiaj sau vopsele de par. Astfel, orice client poate să vadă cum ii va stă cu nouă vopsea de par, înainte să cumpere.
Cumpărături directe prin social media
Platformele de social media precum Instagram, TikTok și Pinterest se transformă în platforme de cumpărături. Butoanele „Cumpără acum” sunt integrate perfect în postări, permițând utilizatorilor să facă achiziții imediate fără a părăsi aplicația.
Această integrare între conținut și comerț face să predomine cumpărările impulsive, o tendința pe care magazinele de comerț electronic o folosesc.
Un alt exemplu relevant aici, este achiziția de bilete de avion direct din interfața Google, fără nevoie de a intră pe unul dintre site-urile companiilor de zbor.
Opțiuni de plata flexibile
Metodă de plată tradițională de plata cash sau cu cardul în avans este înlocuită încet cu mai multe metode de plata, de la “probează acum, plătește după” la “cumpără acum, plătește mai încolo” sau “cumpără în rate fără card de credit”.
În România, mai multe magazine online au început să ofere servicii de plata în rate, fără card de credit, prin aplicații precum Mokka, TBI bank sau Oney.
Metode flexibile de livrare
De la apariția easybox-urilor în România, metodă de livrare a devenit un atuu al magazinelor online. Astfel, perioada în care stăteai după curier a dispărut și, orice magazin online care nu se mulează după programul clientului riscă să piardă comenzi.
Totuși, în afara se lucrează la a trece această experiență la următorul nivel, livrarea prin drone sau vehicule autonome fiind următorul pas în eficientizarea metodelor de livrare.