Cum se scrie o scrisoare de intenție eficientă
Șansele unui candidat de a obține un job cresc semnificativ atunci când acesta are un CV impresionant, realizat și redactat corect și concis. Este sau nu suficient acest document? Răspunsul este simplu! Companiile care se respectă și își respectă la rândul lor angajații vor aprecia întdeauna o scrisoare de intenție.
Publicat: Luni, 23 Martie 2020, 11:31 | Actualizat: Luni, 23 Martie 2020, 11:34Mai departe de informațiile generale despre activitatea ta profesională, cuprinsul unei scrisori îl poate determina pe recruiter să te selecteze pentru interviu. De ce? Pentru că îi vei exprima punctul motivele pentru care îți dorești acel loc de muncă vacant și care sunt calitățile care te recomandă pentru a-l ocupa și a performa din această poziție.
Cum redactezi o scrisoare de intenție eficientă și care sunt informațiile pe care le exprimi în ea? Prima regulă este precizia și organizarea. E important să structurezi și să sintetizezi cele mai importante aspecte profesionale ale tale, expuse în strânsă legătură cu jobul pe care vrei să-l ocupi. Ține cont de faptul că o persoană citește maximum 30 de secunde un document și, cel mai probabil, în va parcuge “pe diagonală”. Esențial este să-I atragi atenția, ca mai apoi să-ți studieze CV-ul.
Atunci când aplici la un job, primul pas spre interviul de angajare sunt CV-ul și scrisoarea de intenție. Găsești, mai jos, câteva ponturi despre cum trebuie scrisă:
Nu repeata informațiile din CV
Spre deosebire de CV, scrisoare de intenție este adaptată postului și companiei pentru care aplici. Nu repeata experiența profesională sau școlile absolvite, ci integrează-le sub formă de aspecte care te recomandă pentru ocuparea jobului. Începe prin a specifica de ce este jobul atrăgător şi prezintă atât de mare interes pentru tine şi de ce eşti potrivit pentru a-l ocupa.
Păstrează o notă formală
Desigur, tonul scrisorii trebuie să fie unul formal, la fel și limbajul utilizat în scriere. Însă, nota entuziastă nu trebuie subestimată, întrucât scopul scrisorii de intenție este acela de a atrage atenția asupra calității tale profesionale. Angajatorii caută oameni cu entuziasm, cu implicare, cu spirit de echipă și cu idei. Cât timp vei îmbina aceste aspecte cu expriența ta profesională, ai toate șansele să fii pe placul oamenilor din companie.
Exprimă motivul pentru care îți dorești să obții jobul și ce te recomandă
Documentează-te și află cât mai multe lucruri despre compania angajatoare, dar și despre jobul pe care ți-l dorești. Consultă site-ul firmei, aparițiile în presă, dacă este cazul și, eventual, conturile de pe LinkedIn ale celor care lucrează acolo. Îți pot fi de folos pentru a stabili de tip de abordare este potrivită, cât de formali sunt sau cât de adaptabili. Arată că ai cunoștințe despre companie, despre domeniul său de interes și explică felul în care îți poți aduce aportul profesional prin ocuparea postului scos la concurs. Ce anume te recomandă, cu ce situații te-ai confruntat în trecut din punct de vedere profesional și cât de pregătit ești pentru a îndeplini sarcinile din descrierea postului.
Evidențiază-ți calitățile și reușitele profesionale
Nu uita să-ți evidențiezi valoarea umană și profesională. Angajatorii pun preț pe competititivitate și caută oameni ambițioși și dornici de reușită. Adaugă câteva cuvinte despre expriențele avute în locurile de muncă anterioare, fără să precizezi companiile, ci doar task-urile și felul în care le-ai dus la bun sfârșit cu succes.
Scrie corect și acordă mare atenție detaliilor de redactare
Citește scrisoarea de intenții de zece ori, dacă este nevoie. Documentul trebuie să fie 100% corect din punct de vedere gramatical, al ortografiei și al topicii. Evită formulări alambicate și fraze mult prea lungi. Asigură-te că ai pus toate virgulele, că nu ai litere lipsă sau în plus și, mai ales, că textul tău este perfect inteligibil.
Ce informații trebuie să conțină scrisoarea de intenție
- datele de contact – nume, prenume, adresa, număr de telefon, adresa de e-mail
Aceste date personale se trec, de regulă, la finalul scrisorii, în semnătură, dacă o trimiți în format electronic, prin intermediul e-mailului. Altfel, în format fizic, datele vor fi trecute în colțul din stânga sus al foii.
- numele și funcția persoanei care se ocupă de recrutare
- numele si adresa companiei (doar dacă o trimiți fizic la sediu)
- data – trecută în coltul din dreapta sus
Atenție, scrisoare nu trebuie să depășească o pagină A4, indiferent că o vei trimite online, prin intermediul e-mailului (cea mai utilizată variantă) sau o expediezi prin fax, de exemplu. Nu te lungi cu informații inutile, căci nimeni nu-ți va acorda mai mult de câteva minute. Fii concis și clar în ideile pe care vrei să le exprimi. Verifică să aibă același font, semne de punctuație și de ortografie puse corect și o așezare in pagină care să o facă ușor lizibilă! Fii atent la orice detaliu, va face diferența!