Ce aparate electronice trebuie scoase din priză când nu sunt folosite. Dispozitivele cu acest LED consumă cel mai mult
Există mai multe aparate electrocasnice care consumă energie electrică când nu sunt folosite. De exemplu, cele care au LED. Iată cu cât poate scădea factura dacă scoți din priză dispozitivele atunci când nu le utilizezi.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Marti, 12 Iulie 2022, 12:45 | Actualizat: Marti, 12 Iulie 2022, 13:23Nu mai este un secret faptul că facturile la energia electrică au crescut mult în ultima perioadă. Pandemia și războiul dintre Rusia și Ucraina au dus la creșterea tuturor prețurilor, iar mulți români nu mai reușesc să-și achite facturile.
Ce aparate electrocasnice consumă cel mai mult
Din fericire, există mici lucruri pe care le putem face pentru a diminua consumul de curent. Unul dintre ele este nebăgat în seama de cei mai mulți dintre noi.
Specialiștii spun că unele aparate ar trebui scoase din priză atunci când nu sunt folosite. De ce? Ei bine, electrocanicele, în special cele cu LED, consumă când nu sunt folosite.
Pe aceeași temăPrintre ele se numără televizorul, sistemul audio, consola de jocuri sau monitorul de la calculator. Dacă aveți dispozitive de acest gen, este indicat să le scoateți din priză atunci când nu le folosiți.
În cazul în care nu reușiți să faceți asta pe timp de zi, tot veți observa o scădere a facturii dacă renunțați să le țineți conectate la curent pe timpul nopții.
Dincolo de aceste aparate, pe care tindem să le folosim mai mult, există și altele care consumă atunci când sunt conectate la priză: filtrul de cafea, cafetiera, blenderul, robotul de bucătărie sau cuptorul cu microunde.
Important este să știți că dacă aparatul are un LED de culoare roșie, acesta are un consum ridicat de energie electrică. Pe acestea ar trebui să le aveți în vedere atunci când puneți în practică acest truc.
Pe aceeași temăFactură umflată energia electrică: Procedura pentru recuperarea banilor
„ANRE ne-a comunicat că a intrat în control la marii furnizori şi mă bucur că se face odată lumină în aceste cazuri. Procedura există. Reclamaţie la furnizor. Furnizorul are posibilitatea să returneze banii dacă suma este peste 100 lei. Dacă suma este sub 100 lei, atunci se scade din factura următoare.
Dacă furnizorul nu face acest lucru, reclamaţia se duce la ANRE şi ANRE rezolvă acest lucru. Toţi furnizorii care au întocmit facturi eronate vor trebui obligaţi şi cu amendă şi să le storneze să nu perceapă penalităţi şi le vor şi face corespunzător”, a spus Ministrul Energiei.