Ai fost chemat la interviu? 7 sfaturi ca să fii angajat
Dacă ai fost sunat pentru a fi chemat la interviul mult dorit, înseamnă că ești mai mult decât entuziasmat, dar și nerăbdător să le arăți că tu ești candidatul potrivit. Cu siguranță vrei să creezi o foarte bună impresie și să gestionezi conversația în favoarea ta.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Joi, 16 Iulie 2020, 14:14 | Actualizat: Joi, 16 Iulie 2020, 14:15Primul pas cel mai important este să te pregătești pentru întâlnirea cu viitorul angajator. A afla mai multe detalii despre companie ori să te interesezi despre întrebări cheie la interviu reprezintă un mare plus.
În acest articol îți oferim 7 sfaturi pe care să le pui în aplicare după ce ai fost chemat la interviu, astfel încât să-ți mărești șansele de a fi tu cel acceptat.
1. Realizează o cercetare despre companie
A ști informațiile cheie despre companie este un lucru de bază. Documentează-te temeinic. Pe lângă accesarea site-ului, intră și pe rețelele de socializare ale firmei (Facebook, LinkedIn), citește știri sau comunicate de presă. Fii la curent cu ultimele informații. În felul acesta vei fi pregătit să răspunzi la o întrebare de tipul: „Ce știi despre compania noastră?”. În plus, în conversația purtată te poți lega de informațiile pe care le-ai aflat în urma cercetării, astfel încât să te pui în valoare.
2. Pregătește-ți răspunsuri pentru întrebările cheie
Există o serie de întrebări foarte des întâlnite în cadrul interviurilor, ca de exemplu: „De ce vrei acest job?” sau „De ce vrei să pleci de la actualul loc de muncă?”. Sfatul este să îți pregătești răspunsurile, în felul acesta vei fi mult mai stăpân pe tine. Este important să scapi de emoții. În plus, merită să acorzi timp pentru a gândi de acasă ce vei răspunde la întrebările cheie, dat fiind faptul că de acest lucru depinde câștigarea jobului.
3. Gândește întrebări inteligente pentru intervievatori
La finalul interviului este foarte probabil să fii întrebat dacă ai întrebări. Nu este recomandat să răspunzi negativ. Pregătește de acasă în jur de patru întrebări bune (în cazul în care la unele primești deja răspuns pe parcurs). În felul acesta îți vei arăta motivația pentru poziția vacantă. Întrebările pe care sa le adresezi pot avea legătură cu mediul de lucru sau posibilități de avansare.
4. Recitește descrierea jobului
Acordă atenție încă o dată anunțului de angajare. Fii atent la abilitățile pe care angajatorul le caută și gândește-te la exemple din experiența ta de muncă care se potrivesc cu cerințele dorite. Scopul este să le arăți că ești candidatul potrivit și că vei putea îndeplini cu succes task-urile de bază ale postului vacant.
5. Nu vorbi de rău foștii angajați
Chiar dacă ai sau ai avut neplăceri la locurile de muncă trecute, nu este recomandat să faci o descriere negativă. Intervievatorul va crede că la fel se poate întâmpla și în viitor, să vorbești de rău compania prezentă. Concentrează-te pe a spune lucrurile pe care le-ai învățat din experiențele anterioare și evită să relatezi motivele pentru care nu ți-a plăcut la acel job.
6. Păstrează contactul vizual
Este important să păstrezi contactul vizual cu intervievatorul, pentru că acest lucru arată că ai încredere în tine, că ești sincer în ceea ce spui. Lipsa contactului vizual poate semnifica că ești intimidat. Fii relaxat, zâmbește și adoptă o atitudine prietenoasă. De asemenea, acordă atenție poziției corpului, cum îți ții mâinile, picioarele și nu gesticula în exces.
7. Nu te subestima
Probabil este compania la care visezi de foarte mult timp să lucrezi. Indiferent de cât de tare îți dorești acest job, de cât de mult admiri cultura organizațională, este esențial să te poziționezi ca un partener de discuție. Încearcă să te relaxezi și nu te subestima. Fii conștient de calitățile tale și de modul în care ele pot aduce beneficii companiei. Prin simplul fapt că ai fost chemat la interviu, înseamnă că ai atras atenția angajatorului, că vede în tine un potențial viitor membru al echipei. Rămâi încrezător și sigur pe tine!