Tehnologia dă apă la moară pasiunii. După o istorie de 30 de ani (producția primului M3 E30 – “ursuleț” a început în 1986) și șase ediții speciale BMW M3 (M3 Evolution – E30 / 1988, M3 Sport Evolution – E30 / 1990, M3 GT – E36 / 1995, M3 CSL – E46 / 2003, M3 GTS – E92 / 2010 și M3 CRT – E92 / 2011), M4 preia ștafeta în cursa acronimelor generatoare de adrenalină pură. În plină eră a downsizing-ului și a motoarelor supraalimentate, BMW M4 GTS revine la “tradiționala” arhitectură cu șase cilindri în linie și, cu o “perfuzie” cu apă și tehnologie M TwinPower Turbo, scoate 500 CP din 3.0 litri, devenind cel mai puternic “M3” din istorie. În combinație cu raportul masă-putere de numai 3.0 kg/CP, asta se traduce printr-o accelerație 0-100 km/h în 3.8 sec., o viteză maximă limitată la 305 km/h și un consum mediu mixt anunțat de 8.3 l/100 km. Probabil, la vale, dar asta e altă poveste.
Joi, 22.10.2015, 10:38Așa cum artiștii, bucătarii și ospătarii au parte de Revelionul lor, automobilele petrec și ele intrarea în noul an la Detroit. Salonul Auto Nord American 2014 (NAIAS), unul dintre cele mai importante evenimente de profil din lume, alături de Frankfurt, Paris, Geneva și Tokyo, continuă să fie un barometru al industriei. Piața auto din State încearcă, ușor, ușor, să-și regăsească linia de plutire, iar lupta pentru supremație este în toi. Sigur, constructorii americani profită de terenul propriu. Mașina și "truck"-ul anului în SUA au fost alese Chevrolet-urile Corvette Stingray și Silverado. Dar europencele fac spectacol, BMW, Mercedes, MINI, Porsche, Volkswagen și Volvo simțindu-se în elementul lor pe catwalk-ul de la Detroit. Iar asiaticii au și ei un cuvânt de spus.
Miercuri, 15.01.2014, 01:34