Antena Căutare

BMW M4 GTS – 500 de cai excitați cu APĂ

Tehnologia dă apă la moară pasiunii. După o istorie de 30 de ani (producția primului M3 E30 – “ursuleț” a început în 1986) și șase ediții speciale BMW M3 (M3 Evolution – E30 / 1988, M3 Sport Evolution – E30 / 1990, M3 GT – E36 / 1995, M3 CSL – E46 / 2003, M3 GTS – E92 / 2010 și M3 CRT – E92 / 2011), M4 preia ștafeta în cursa acronimelor generatoare de adrenalină pură. În plină eră a downsizing-ului și a motoarelor supraalimentate, BMW M4 GTS revine la “tradiționala” arhitectură cu șase cilindri în linie și, cu o “perfuzie” cu apă și tehnologie M TwinPower Turbo, scoate 500 CP din 3.0 litri, devenind cel mai puternic “M3” din istorie. În combinație cu raportul masă-putere de numai 3.0 kg/CP, asta se traduce printr-o accelerație 0-100 km/h în 3.8 sec., o viteză maximă limitată la 305 km/h și un consum mediu mixt anunțat de 8.3 l/100 km. Probabil, la vale, dar asta e altă poveste.

Tehnologia dă apă la moară pasiunii. După o istorie de 30 de ani (producția primului M3 E30 – “ursuleț” a început în 1986) și șase ediții speciale BMW M3 (M3 Evolution – E30 / 1988, M3 Sport Evolution – E30 / 1990, M3 GT – E36 / 1995, M3 CSL – E46 / 2003, M3 GTS – E92 / 2010 și M3 CRT – E92 / 2011), M4 preia ștafeta în cursa acronimelor generatoare de adrenalină pură. În plină eră a downsizing-ului și a motoarelor supraalimentate, BMW M4 GTS revine la “tradiționala” arhitectură cu șase cilindri în linie și, cu o “perfuzie” cu apă și tehnologie M TwinPower Turbo, scoate 500 CP din 3.0 litri, devenind cel mai puternic “M3” din istorie. În combinație cu raportul masă-putere de numai 3.0 kg/CP, asta se traduce printr-o accelerație 0-100 km/h în 3.8 sec., o viteză maximă limitată la 305 km/h și un consum mediu mixt anunțat de 8.3 l/100 km. Probabil, la vale, dar asta e altă poveste.

Da, n-am greșit. Cei 500 CP ai lui M4 GTS sunt excitați cu apă. Sistemul inovator de injecție directă cu apă în galeria de admisie creşte eficienţa, prin reducerea temperaturilor din procesul de combustie, permite un control mai bun al modului de funcţionare al turbinelor, și crește performanțele cu până la 10%. Cum funcționează? Apa injectată în galeria de admisie, prin evaporare, absoarbe energie şi răceşte temperatura de ardere cu până la 25 de grade. Efectul de răcire oferă performanţe şi eficienţă îmbunătăţite substanţial. În plus, consumul de combustibil este redus în special la utilizarea motorului în sarcină maximă. Astfel, plusul de eficienţă este unul semnificativ - în special când conducătorul adoptă un stil mai sportiv -, iar consumul în condiţii de utilizare cotidiană scade substanțial. În acelaşi timp, injecţia directă cu apă reduce solicitarea termică resimţită de numeroase componente şi minimizează emisiile. Suplimentar, sistemul reduce riscul de detonare necontrolată şi astfel permite ridicarea raportului de compresie. Aceasta îmbunătăţeşte funcţionarea motorului pe tot spectrul de funcţionare.

De restul se ocupă cei şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo (două turbocompresoare mono-scroll, injecţie High Precision, gestiune variabilă a supapelor - VALVETRONIC) şi sincronizare variabilă a arborelui cu came (Double-VANOS): putere de 500 CP la 6.250 rpm, cuplu maxim de 600 Nm între 4.000 rpm şi 5.500 rpm.

Dezvoltat pe Nordschleife

Articolul continuă după reclamă

Caroserie ultraușoară - capota, spliterul faţă, acoperişul, spoilerul spate, tubul de fixare al panoului de instrumente şi difuzorul spate sunt realizate din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), suspensie M reglabilă în trei moduri, adaptată special pentru BMW M4 GTS, cu caracteristici ajustabile ale compresiei/detenției şi puncte de prindere modificate pentru barele antiruliu şi suporţi, sistem de evacuare cu amortizor din titan, frâne M din carbon ceramic (etrieri cu şase pistoane pentru roţile faţă şi patru pistoane pe spate), scaune tip scoică din fibră de carbon, transmisie M cu şapte trepte, dublu ambreiaj și Drivelogic pentru schimbări foarte rapide ale vitezelor fără întreruperi ale fluxului de putere, Launch Control… Și, o veste “proastă”: nu există banchetă.

M4 GTS este perfect pregătit pentru circuit. Un tur parcurs în 7'28" pe legendara buclă Nordschleife de la Nürburgring, cel mai dificil circuit de curse din lume, este o dovadă clară a calităţilor excepţionale de care dispune această ediţie specială a modelului. În acelaşi timp, cel mai avansat BMW M4, asemenea celorlalte modele BMW M, se simte ca acasă şi pe drumurile publice.

BMW M GmbH lansează BMW M4 GTS într-o ediţie specială, limitată la 700 de unităţi, pentru a sărbători a 30-a aniversare a modelului BMW M3, care a intrat în producţie în 1986. Prin aceasta, automobilul evidenţiază spiritul inovator al inginerilor BMW M în dezvoltarea tehnologiilor M deschizătoare de drumuri în ceea ce priveşte sistemul de propulsie, şasiul şi construcţia uşoară. Prima ediţie specială de înaltă performanţă a gamei de modele M3/M4 va fi disponibilă în premieră şi pe importanta piaţă din America de Nord.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei Miercuri, 20.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x