Antena Căutare

Articole despre dacia 1100

Dacia 1100, cea mai elegantă mașină din România

Dacia 1100, cea mai elegantă mașină din România

Mădălina Vasile, reporter al emisiunii "Neatza cu Răzvan și Dani", în direct, alături de Alin Ionescu, propietarul mașini "Saftica", ne prezintă cea mai elegantă mașină din România.

Luni, 28.09.2020, 09:08
Adevărul ascuns din spatele lansării primei Dacia 1100, mașina cadou pentru tovarășu' Ceaușescu

Adevărul ascuns din spatele lansării primei Dacia 1100, mașina cadou pentru tovarășu' Ceaușescu

Primul autoturism românesc, Dacia 1100, ieșea, la data de 20 august 1968, pe poarta uzinei de la Colibași. Prima mașină Dacia ieșită pe poarta fabricii i-a fost făcută cadou lui Nicolae Ceaușescu.

Marti, 20.08.2019, 11:24
Prima Dacie, testată de Ceaușescu! Modificările prin care a trecut ca să ajungă de la “prea luxoasă pentru idioți” la “perfectă pentru idioți”

Prima Dacie, testată de Ceaușescu! Modificările prin care a trecut ca să ajungă de la “prea luxoasă pentru idioți” la “perfectă pentru idioți”

Astăzi, Mioveni! Cândva, prin 1968, Colibași. Locul de unde pleca, pentru prima dată în istoria Republicii Socialiste România, un automobil autentic, numit generic Dacia.

Luni, 28.09.2015, 13:12
20 august 1968: Primul autoturism romanesc, Dacia 1100. Modele secrete: Ferrari de România

20 august 1968: Primul autoturism romanesc, Dacia 1100. Modele secrete: Ferrari de România

Astăzi se împlinesc 46 de ani de când prima Dacie 1100 iese pe poarta uzinei de la Colibași. La volanul acesteia se afla chiar Nicolae Ceaușescu.

Miercuri, 20.08.2014, 12:47
GALERIE FOTO! Renault - Dacia - Renault: "Arborele genealogic" al Dacia in imagini

GALERIE FOTO! Renault - Dacia - Renault: "Arborele genealogic" al Dacia in imagini

Acum 44 de ani, pe 20 august 1968, pe poarta uzinei de la Colibasi a iesit Dacia 1100, primul automobil romanesc asamblat sub sigla UAP (Uzina de Automobile Pitesti) - in fapt, un Renault R8 sub licenta. Evident, numarul de sasiu "001" i-a revenit "fiului poporului", fostul dictator Nicolae Ceausescu. Dupa Revolutie, in 1995, constructorul a lansat Nova, primul model 100% "Made in Romania". Apoi, in 1999, Renault revine in scena, cumpara 51% din Dacia si lanseaza SuperRNova. Iar din 2004, Grupul Dacia-Renault adopta filosofia "low-cost" si da lovitura pe piata auto cu Logan-ul.

Luni, 20.08.2012, 20:26
x