Airbag de frana sub masina? Centuri de siguranta cu airbag integrat? Sistem de miscare a scaunelor pasagerilor, cu pana la 50 de milimetri spre interiorul masinii, pentru a-i proteja in caz de impact? Sistem de comunicatie interactiv intre masinile aflate in trafic? Toate acestea si multe alte "gadget"-uri special proiectate pentru siguranta in trafic sunt imbarcate la bordul conceptului Mercedes Experimental Safety Vehicle (ESF).
Miercuri, 26.05.2010, 00:00Majoritatea constructorilor de masini se lauda cu siguranta pasiva si activa a modelelor lor si isi doteaza masinile cu fel de fel de "gadgeturi". Sistemele electronice, precum ESP-ul, ASR-ul sau ABS-ul, ajuta, e adevarat. Dar au si ele limitele lor, mai ales cand lucrurile sunt impinse catre limitele fizicii. Mai mult, in ultimul timp sunt promovate din ce in ce mai agresiv sistemele electronice ce preiau controlul asupra masinii in situatiile limita. Intentia e buna, dar rezultatul nu e intotdeauna cel asteptat. Chiar si in testele oficiale mai dau rateuri! Si, din pacate, in situatiile reale nu se poate da "CTRL+ALT-DELETE" si porni de la capat.
Luni, 10.05.2010, 00:00