În prezent, pe GLAMI România se regăsesc articole de la 400 de magazine online; în plus, motorul de căutare le permite clienților să vadă produsele care îi interesează într-un singur loc, în funcție de categorii și filtre, în loc să meargă pe site-ul fiecărui magazin în parte.
GLAMI a fost lansat în octombrie 2013 în Republica Cehă și, în momentul de față, este prezent în 17 țări.
Cum ați descrie principalele schimbări de pe piața modei legate de pandemia COVID-19?
Izbucnirea COVID-19 a supraalimentat trecerea deja în curs la digital. Potrivit celor de la McKinsey, ponderea e-commerce-ului din vânzările de modă aproape s-a dublat de la 16% în 2019 la 29% în 2020. O parte a acestei tendințe a fost dezvoltarea cumpărăturilor pe rețelele sociale. Vânzările prin canale digitale și rețelele de socializare - în special cele mobile - se vor dezvolta foarte mult, canalele digitale de pe piețele cheie reprezentând o parte mai mare din vânzările totale.
Este piața românească diferită, în vreun fel, de alte piețe pe care activează GLAMI? În ceea ce privește criza COVID-19 și în general.
În ceea ce privește criza COVID-19, România nu a avut măsuri atât de stricte ca alte țări - magazinele fizice nu au fost închise mult timp, în timp ce în Republica Cehă, de exemplu, au fost închise din ianuarie până în mai - astfel încât cumpărăturile online au fost singura modalitate de a cumpăra articole de modă. În România nu am văzut o astfel de creștere, desigur. A doua diferență, care merită cu siguranță menționată, este faptul că România este cea mai “mobile friendly” țară din portofoliul nostru, cu cea mai mare pondere de vizite pe mobil.
Vânzările de modă online de anul trecut au dublat cifra de afaceri globală a industriei la 30%. Care este potențialul pentru creștere în viitor? Se va menține o proporție ridicată?
Creșterea e-commerce-ului de modă va încetini după un astfel de an de succes, dar să nu uităm că 22% dintre consumatori au încercat cumpărăturile online pentru prima dată în timpul pandemiei - conform sondajului nostru din aprilie 2021. 87% dintre ei au spus că vor continua să cumpere online, deoarece au descoperit avantajele acestui lucru. Prin urmare, nu cred că ponderea online va scădea la nivelul din timpurile pre-COVID.
Care credeți că este cea mai mare problemă atunci când vine vorba de cumpărături online? Cum ar putea fi remediată?
După părerea mea, alegerea mărimii. Este o problemă atât pentru client, cât și pentru furnizor. Magazinele, în încercările de a face oamenii să cumpere online, au introdus, în urmă cu câțiva ani, retururi gratuite și, în consecință, se luptă mult cu rata de retur. Cred totuși că acest lucru poate fi îmbunătățit prin utilizarea mărimilor personalizate, recomandărilor de mărimi și prin informații adiționale pe baza recenziilor clientului. Inteligența artificială ajută deja în acest sens, de la alegerile de mărime sugerate pe baza achizițiilor anterioare până la cabine de probă virtuale, oferind clientului posibilitatea de a proba articole online, folosind imaginea lor și imaginile produselor.
De ce Inteligența artificială/AI devine un subiect fierbinte în ceea ce privește comerțul electronic, inclusiv moda?
Astăzi, când consumatorii caută din ce în ce mai multă personalizare, aceștia pot fi și coplesiti de alegerea foarte mare între mii de magazine și branduri de modă. Deci, în cele din urmă, vor să găsească exact ceea ce le place, foarte repede. Inteligența artificială este cel mai eficient mod de a furniza acest lucru, rapid.
Care sunt, după părerea dvs., cele mai interesante direcții de utilizare a Inteligenței Artificiale/AI în comerțul electronic de modă?
Una dintre cele mai interesante direcții pentru utilizarea AI în rândul clienților în modă este recunoașterea vizuală. Acest algoritm de modă recomandă îmbrăcăminte cu aspect similar clienților. Mai mult, clienții pot face orice fotografie și pot căuta un produs similar online. De câte ori ați văzut vreun articol pe internet și ați dorit să cumpărați ceva similar? Căutările mai inteligente cu ajutorul AI facilitează găsirea produselor relevante.
Ce rezultate ați înregistrat pe GLAMI cu instrumentul de căutare folosind imagini? Dar cu alte instrumente de inteligență artificială?
Uneori pentru o companie poate fi greu de evaluat timpul și resursele umane economisite, comparativ cu angajamentul pentru investiții în AI. Dar satisfacția utilizatorilor poate fi măsurată și în numere precum, de exemplu, rata de conversie. După implementarea ofertei personalizate de produse pe GLAMI, valori precum rata de conversie sau numărul de comenzi au crescut cu 5-10%. Căutarea folosind imagini arată, de asemenea, o îmbunătățire promițătoare a ratei de conversie. Acest lucru demonstrează ideea că utilizarea AI pentru creșterea satisfacției clienților aduce aproape întotdeauna rezultate financiare directe și pentru companie.
Cum vedeți viitorul comerțului electronic? Care este viziunea GLAMI?
Comerțul electronic este în creștere de mult timp. Pandemia a accelerat această creștere și schimbare și mai mult. Analiza noastră arată că în timpul pandemiei COVID-19, comerțul electronic a sărit cu cel puțin 3 ani în viitor. Mulți oameni au descoperit cumpărăturile online pentru prima dată sau au început să cumpere online categorii noi de produse. Mărcile și comercianții cu amănuntul văd și ei această tendință și fac din comerțul digital și electronic prioritatea lor principală pentru anul în curs. Acest lucru va avea ca rezultat mai multe oferte online, o experiență mai bună a utilizatorului și o conexiune chiar mai strânsă între experiența utilizatorului offline și online.
(P) Prevenția Problemelor cu Tenul. Cum te ajută KEIDA SKIN Crema cu Retinol și Acid Hialuronic...