Antena Căutare

Cele mai dificile provocări de care te poți lovi dacă vrei să lucrezi de acasă

Să fii propriul tău șef, să îți faci singur programul, să te bucuri de mai multă flexibilitate, să resimți adrenalina responsabilității unei firme, chiar dacă tu ești unicul ei angajat. Toate aceste lucruri reprezintă un vis pentru mulți dintre angajații care nu mai vor să rămână la patron, iar numărul lor nu este deloc mic. Un studiu Eurostat publicat în luna mai a acestui an arată faptul că mai bine de 1,5 milioane de angajați români nu mai vor să lucreze pentru cineva, ci ar prefera mai degrabă să fie proprii lor șefi. O astfel de decizie reprezintă în realitate un angajament destul de serios și greu de înțeles cu adevărat la prima vedere.

Să fii propriul tău șef, să îți faci singur programul, să te bucuri de mai multă flexibilitate, să resimți adrenalina responsabilității unei firme, chiar dacă tu ești unicul ei angajat. Toate aceste lucruri reprezintă un vis pentru mulți dintre angajații care nu mai vor să rămână la patron, iar numărul lor nu este deloc mic. Un studiu Eurostat publicat în luna mai a acestui an arată faptul că mai bine de 1,5 milioane de angajați români nu mai vor să lucreze pentru cineva, ci ar prefera mai degrabă să fie proprii lor șefi. O astfel de decizie reprezintă în realitate un angajament destul de serios și greu de înțeles cu adevărat la prima vedere.

Cele mai dificile provocări de care te poți lovi dacă vrei să lucrezi de acasă:

1. Vei avea nevoie de un spațiu de birou în apartamentul tău

Organizarea spațiului de lucru este un factor esențial pentru o mai bună eficiență. Acest lucru este la fel de adevărat atunci când lucrezi singur acasă, așa cum este valabil și într-un spațiu mare de birouri, în cadrul unei firme. Cum haosul și lipsa de organizare pot ruina o afacere, este foarte important ca biroul tău de acasă să fie în primul rând un spațiu izolat de restul locuinței. Apoi, asigură-te că totul este bine pus la punct din punct de vedere al actelor, contractelor sau al documentelor confidențiale, motiv pentru care trebuie să ai o zonă dedicată pentru dulapuri de birou, în care să ai mereu o evidență clară a activității firmei tale. De asemenea, dacă iei în calcul să primești clienți și parteneri în noul tău birou, este indicat să îți amenajezi și o zonă specială pentru aceștia. Chiar dacă spațiul nu este foarte generos, confortul celor care vin să lucreze cu tine și modul în care sunt primiți sunt lucruri la fel de importante precum calitatea serviciilor tale profesionale.

2. Riști să te izolezi profesional, dacă nu ești atent

Una dintre marile diferențe între persoanele care lucrează de acasă și cele care preferă să o facă într-un sediu de companie este contactul cu mediul înconjurător. Izolarea profesională poate fi o capcană din care vei ieși destul de dificil, dacă nu ești atent, iar atunci când alegi să lucrezi pe cont propriu există riscul să nu mai fii relevant pe piață. Colaboratorii, foștii colegi și partenerii te văd mai rar, discută mai rar cu tine, iar în acest fel riști ca piața să te uite.

3. Programul flexibil poate însemna și muncă fără oprire

De multe ori, atunci când nu mai există o limită fizică între spațiul de lucru și cel personal cele două se pot împleti atât de mult încât nici timpul tău nu va mai fi același. Calea antreprenoriatului este spectaculoasă și dificilă în același timp și poate cere de la tine sacrificii la care te-ai aștepta mai puțin.

4. Vei învăța rapid că nu poți lucra de unul singur

Faptul că nu mai ești angajatul cuiva nu înseamnă că nu mai lucrezi cu nimeni. Multe dintre serviciile care într-o companie nu te priveau tot trebuie făcute și aici. De aceea vei descoperi extrem de repede că trebuie să externalizezi rapid câteva aspecte ale afacerii tale de acasă, cum ar fi contabilitatea, expertiza juridică, dar și curățenia și serviciile IT.

5. Vei fi nevoit să îți gestionezi altfel banii

Odată ce ai ieșit din lumea angajaților, va trebui să înveți să îți gestionezi și calculezi altfel veniturile. Nu îți poți oferi un salariu de top din primele luni de activitate, așa cum nu te poți baza că două sau trei luni de încasări substanțiale în firmă vor continua tot așa. Fă-ți un buget anual de cheltuieli și încearcă, cel puțin în prima perioadă de activitate, să te asiguri că îți atingi obiectivele financiare care te țin pe linia de plutire.

Sursă foto: Pixabay.com

Cum să fii o gazdă bună: Cinci recomandări utile... Bricolaj Market vine în ajutor cu idei atractive privind încălzirea locuinței...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 7, 4 mai 2024. Leoo Dumitru i-a provocat pe chef Samuel și Roxana Blenche la un nou duel. Ce rețete trebuie să prepare
Hello Chef sezonul 7, 4 mai 2024. Leoo Dumitru i-a provocat pe chef Samuel și Roxana Blenche la un nou duel. Ce rețete trebuie să prepare Sambata, 04.05.2024, 16:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x