Viata adolescentilor este populata de familie, prieteni, studiu, activitati profesionale, precum si de preocupari psihologice, filosofice.
Ceea ce ii preocupa pe elevi in legatura cu propria persoana si mediul lor apropiat sunt: dezvoltarea personala (49%), relatia buna cu parintii (31%) si, pentru mai tarziu, aspiratia catre o viata de familie implinita si confortul material (20%).
Multi adolescenti tind sa-si dezvolte imaginea de sine in baza unor aptitudini sau abilitati, prin comparatie cu ceilalti sau cu o imagine idealizata despre ceea ce ei ar trebui sa fie.
De altfel, 42% dintre respondenti declara ca au o incredere scazuta in ei, iar 58% ca au o stima de sine crescuta deoarece, pe de o parte, se bucura de apreciere si prestigiu in grup, iar pe de alta parte, pentru ca sunt multumiti de aspectul lor fizic si de insusirile psihice si intelectuale.
"In adolescenta colegii si prietenii au o influenta primordiala. Esenta integrarii sociale consta in atasamentul din ce in ce mai constient si mai activ la grupul caruia ii apartine. Prietenii adevarati sunt conditia necesara «implinirii» unui adolescent", reiese din studiu.
Cu toate acestea, adolescentii au mai multe valori si atitudini comune cu parintii decat au cu prietenii. Chiar daca isi consulta prietenii de aceeasi varsta referitor la vestimentatie sau preferintele muzicale, ei continua sa ceara sfatul parintiilor in probleme importante.
Majoritatea tinerilor constientizeaza valoarea cunostintelor acumulate in scoala, insa nu considera ca sistemul actual de invatamant raspunde cererilor lor.
"Isi pun intrebari referitoare la motivele pentru care invata, la efectele acestei invatari. Adolescentul traieste senzatia ca «trebuie sa invete ce nu-i place».", potrivit studiului.
Pentru unii tineri viitorul profesional este un subiect central, clar si, in acest scop, ei acorda un interes deosebit materiilor scolare corelate cu viitoarea profesie (65%). Exista insa si adolescenti care nu au fixata o profesie anume sau sunt influentati de parinti si apropiati (3%).
Din rezultatele acestuia rezulta ca profesorul nu mai este perceput ca un model daca nu trateaza cu interes activitatea in care este implicat, iar elevii, daca simt ca sunt tratati necorespunzator, limiteaza importanta pe care o atribuie informatiei primite.
Sursa: bzi.ro
Sursa foto: sheknows.com
Vivienne Tam 2, noul “plic digital” de la HP... Cotlete de porc in stil mexican marinate cu lime si ardei iute...