- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Cea mai nouă facilitate a platformei chinezeşti Tik Tok foloseşte inteligenţa artificială pentru a genera automat imagini pe baza descrierilor textuale.
Tik Tok foloseşte inteligenţa artificială pentru a genera imagini doar dintr-un text
Algoritmii text-to-image au făcut mari progrese în ultimii ani şi mai multe companii, inclusiv Google şi OpenAI, lucrează la sisteme proprii care să genereze cât mai fidel imagini plecând de la descrieri textuale. O funcţie similară, pe care TikTok o numeşte “AI greenscreen”, este acum disponibilă în cadrul aplicaţiei mobile a platformei sociale şi poate fi folosită pentru a genera fundaluri pentru înregistrările video.
La prima vedere, aceasta nu pare foarte avansată şi nu reproduce cu mare fidelitate descrierile textuale introduse de utilizatori, ci, mai degrabă, face o abstractizare folosind culori. Este posibil ca aceasta să fie şi intenţia companiei chineze. Un instrument text-to-image foarte performant lăsat la îndemâna a milioane de utilizatori ar fi putut fi abuzat. Unii ar fi putut încerca să creeze imagini violente sau pornografice, ceea ce ar fi generat alte probleme pentru platforma socială, potrivit News.ro.
Chiar şi aşa, faptul că o platformă socială atât de populară precum TikTok a ajuns să ofere o soluţie text-to-image arată că tehnologia, care până nu demult era de domeniul imaginaţiei, începe să devină mainstream.
TikTok a venit puternic din spate, după ce a fost lansat la nivel global în luna august a anului 2018, după achiziția Musical.ly de către compania mamă ByteDance. Aplicația de video "a reușit în numai doi ani să înregistreze o creștere fără precedent în social media".
În doar doi ani, Tik Tok aduna 800 de milioane de utilizatori, în luna octombrie 2020 și finaliza anul cu titlul de „Cea mai descărcată aplicație în 2020”, potrivit apptopia.com și businessofapps.com
Tik Tok este activ de prin anul 2016, de pe vreme Musical.ly, când a pătruns pe piața românească, dar nu a avut succes prea mare. Ulterior, la doi ani distanță, în 2018, odată cu lansarea globală a cunoscut un avânt puternic ajungând la 1,8 milioane în iulie 2019 (date oficiale TikTok), potrivit manafu.ro.