Cât de benefic e postul intermitent? Ce părere are nutriționistul Gianluca Mech despre această „dietă”!

 

Nutriționistul Gianluca Mech ne dezvăluie avantajele și dezavantajele unei noi diete cunoscute sub numele de “Intermittent Fasting” sau postul intermitent.

Când vine vorba de slăbit și diete, postul intermitent reprezintă noul trend. Acesta este cunoscut în toată lumea sub denumirea de “Intermittent Fasting”.  Multe vedete de la Hollywood au adoptat acest stil de dietă, de a nu mânca nimic, timp de 16 ore, între cină și următoarea masă de a doua zi, spunând că este extrem de eficientă și că are numeroase beneficii pentru organism.

Cu toate acestea, dezavantajele unei astfel de diete cântăresc mai greu decât avantajele. Nutriționistul Gianluca Mech ne spune adevărul despre efectele mai mult sau mai puțin benefice ale postului intermitent.

Postul intermitent - Avantaje

Postul intermitent se practică ca metodă de slăbit doar de puțină vreme, însă este important să știm că el există încă din timpuri străvechi.

“În ultimii ani s-a vorbit mult despre acest post intermitent, uneori ca și cum ar fi o noutate. De fapt, această metodă are rădăcini străvechi în aproape toate religiile și este folosită ca o practică pentru întărirea spiritualității unei persoane, mai degrabă decât ca o abordare terapeutică. Această nouă popularitate a postului provine din faptul că a fost studiat pentru proprietățile sale de regenerare a celulelor deteriorate”, spune Gianluca Mech.

“Procesul de regenerare se întâmplă deoarece postul este, în sine, o sursă de stres și provoacă o reacție de adaptare, la fel ca exercițiile fizice: ambele sunt, de fapt, stimuli hormonali definiți. Ei provoacă daune care nu te omoară, ci te întăresc", explică Gianluca Mech.

Postul intermitent - Dezavantaje

Nutriționistul menționează însă că postul intermitent aduce după sine o serie de riscuri și că, pe termen lung, poate avea efecte negative asupra organismului.

“Riscul este posibilitatea unui dozaj greșit: dacă postesc prea mult, obțin doar un efect dăunător și nu unul benefic. Adoptați postul folosind o abordare 16-8: adică țineți acest post timp de 16 ore și mențineți aportul de alimente pe perioadă de 8 ore. Acest lucru se poate face sărind peste micul dejun, luând cina mai devreme și prânzul mai târziu.  Faceți acest lucru de maximum 2 ori pe săptămână, deoarece postul este stresant pentru organism. Ținerea lui pe o perioadă mai lungă de tip crește nivelul cortizolul, iar cortizolul este un imunosupresor”, continuă Gianluca Mech.

“La o analiză mai aprofundată, postul nu este chiar necesar. Ar fi suficient să se creeze un echilibru între nevoi și consum și, pur și simplu, să se urmeze o dietă corectă, dar această abordare aparent nu are aceeași fascinație. Un lucru fundamental trebuie menționat în mod clar despre postul intermitent: nu este o practică terapeutică și nu este o practică de dezintoxicare”, concluzionează specialistul Gianluca Mech.

Gianluca Mech este unul dintre cei mai apreciați nutritioniști, la nivel internațional, sfaturile sale fiind urmate inclusiv de staruri precum Eva Longoria, Anastasia Soare, Al Pacino, Ornela Mutti sau Silvio Berlusconi.

Gianluca a lansat anul trecut două campanii importante împotriva obezității, care trag un semnal de alarmă în ceea ce privește înmulțirea cazurilor în rândul copiilor și al adolescenților. Campania din Statele Unite ale Americii a fost lansată alături de Ivana Trump, iar în Europa alături de Ducesa de York, Sarah Ferguson.

Citește și:

Dieta cu pepene roșu, cea mai rapidă și delicioasă dietă de vară

Dieta rusească. Cum reușesc femeile din Rusia să slăbească 30 de kilograme în doar două luni

Sursă foto: pexels.com



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI