Dieta oloproteică cu care Amalia Năstase a slăbit 12 kg. Meniu și alimente permise

 

Dieta oloproteică, o formă de dietă ketogenică, este cura de slăbire cu care Amalia Năstase a reușit să slăbească mai bine de 12 kilograme. Vezi meniul, alimente permise și cele interzise

Dieta oloproteică, numită și liposucție alimentră, este o dietă de slăbit rapidă prin care se urmărește pierderea vizibilă în greutate fără înfometare. Dieta se ține pe o perioadă limitată, adică 21 de zile, timp în care cei ce o țin corect ar trebui să slăbească aproximativ 10% din greutatea corpului. 

Mai mult, cei care au apelat la dieta oloproteică susțin că aceasta asigură o pierdere în greutate relativ rapidă și semnificativă și sunt rezultate pozitive de durată, pacienții neîngrășându-se la loc ulterior, dacă următoarele faze alte dietei sunt respectate corect.

Una dintre vedetele de la noi care au urmat dieta oloproteică, obținând rezultate vizibile într-un timp relativ scurt este Amalia Năstase.

"Am început dieta personalizată cu o linguriţă de ulei de cocos şi un shake cu integratori alimentari, care îmi vor ţine loc de mic dejun şi cină," dezvăluia Amalia Năstase la începutul dietei cu care avea să dea jos o parte dintre kilogramele acumulate în timpul sarcinii.

Dieta oloproteică. Ce presupune

Cel care a creat dieta oloproteică este Giuseppe Castaldo, medic-chirurg specializat în medicină internă, gastroenterologie şi ştiinţa alimentară, director de dietetică şi nutriţie. Rezultatul acestei diete este în general constant şi permite pierderea între 7 şi 10% din greutatea iniţială în numai 21 de zile.

Masa principală trebuie să conţină proteine, însă zahărul şi carbohidraţii trebuie eliminaţi complet din meniu. Şi să consumăm proteine. Putem mânca leguminoase, peşte, carne albă şi ouă. Se folosesc foarte mult verdeţurile pentru că un pacient care urmează dieta are nevoie de multe fibre, mult potasiu, multe minerale. 

Pe lângă masa principală, şi cele două shake-uri care înlocuiesc micul dejun şi cina, dieta include şi două gustări, tot pe bază de shake-uri integrate cu fibre, minerale şi vitamine.

Desigur că cea mai rapidă metodă de slăbit este prin consumarea a cât mai puține alimente, însă, în timp, aceste diete drastice sunt destinate eșecului, deoarece în momentul în care începi să mănânci „normal” din nou, există riscul de îngrășare. Aceasta dietă oloproteică nu vizează înfometarea, ci mai degrabă menținerea unui regim caloric scăzut, care atunci când este bine echilibrat, nu prezintă riscul de îngrășare ulterioară.

Ce promite dieta oloproteică:

  • Pierderea a 10% din greutatea corpului în termen de 21 de zile
  • Obținerea unui echilibru caloric negativ, cu o dietă care conține totuși calorii.
  • Asigurarea de aminoacizi și proteine de înaltă calitate, într-o cantitate echilibrată comparativ cu greutatea ideală a pacientului, pentru a proteja masa musculară a acestuia.
  • Dieta nu slăbește prin înfometare, iar cei ce o urmează își vor asigura o cantitate mare de energie din aliementele consumate.

Alimente interzise în dieta oloproteică 

Dieta oloproteică este una destul de restrictivă, astfel că există o serie de alimente interzise. Iată care sunt acestea:

  • Pâine, paste
  • Cartofi, roşii, morcovi, fasole, năut, mazăre, linte
  • Fructe
  • Produse lactate (orice tip de brânză sau cremă de branza, mozzarella sau fior di latte)
  • Sucuri
  • Alcool
  • Băuturi şi siropuri carbogazoase
  • Dulciuri de orice fel

Citește și: Dietă rapidă cu căpșuni. Slăbești 4 kilograme în 7 zile și elimini toxinele

Dieta oloproteică. Exemplu de meniu:

Acest tip de dietă de slăbire implică achiziționarea unor shake-uri, însă, pentru cei care nu au fosrte mult timp la disoziție și au eșuat cu alte diete tocmai din cauza acestui lucru, poate fi soluția ideală. Shake-urile sunt ușor de preparat și, după achiziționare, le poți avea mereu la îndemână.

Totuși, este recomandat ca dieta oloproteică să fie urmată după sfatul unui nutriționist care să ne poată indica ce fel de shake-uri sunt recomandate.

Iată meniu pentru o zi pentru dieta oloproteică:

Mic dejun: shake pe bază de proteine din zer

Gustare: shake cu fibre minerale şi vitamine

Prânz: carne slabă (vită, pui, curcan, miel) + legume  (salată, spanac, broccoli, fenicul, telina) 

Gustare: shake cu fibre minerale şi vitamine

Cină: shake pe bază de proteine din zer

Alimente permise în dieta oloproteică:

Lista alimentelor permise în dieta oloproteică nu este una foarte mare, însă este cu produse alimentare sănătoase.

CARNE: piept de pui, piept de curcan, carne de vită, carne de vită.

PESTE: știucă, plătică, lup de mare, calcan, biban de mare, sepie, ton, somon afumat, calamar, caracatiță, cod, crustacee.

LEGUME: sparanghel, spanac, salata, fenicul, sfecla, anghinare, dovlecei, vinete, varză, ciuperci, țelină, cicoare, napi, ridichi, andive, rucola, castraveți.

CONDIMENTE: 2 lingurite pe zi de ulei de masline extra virgin; lămâie, oțet, dar nu balsamic, usturoi, ceapă, oregano, piper și piper.

Ce se întâmplă după ciclul de 21 de zile în dieta oloproteică

La sfârșitul de 21 de zile, urmează o dietă de întreținere, care prevede o reintroducere progresivă a carbohidraților, inițial disociat, adică fără a amesteca carbohidrați și proteine la aceeași masă și consumarea fructe între mese. Ulterior, planul este de a reveni la o dietă completă, echilibrată și variată.

(!) Simptomele in timpul dietei oloproteice sunt:

- Primele 3-4 zile: slăbiciune, migrenă, foame și halitoză ușoară. Creierul nu mai primește zaharuri, folosește depozitele sale de glicogen, consumând și dând producția de corpuri cetone ca sursă alternativă de energie.

- De la a cincea zi până la sfârșit: se creează cetoza și afecțiunile indicate mai sus dispar. Persoana la regim se simte mai energică și activă, simțul foamei este stabilizat.

Avantajele acestei diete sunt: scădere bruscă în greutate, lipsa de foame, energie tipic și vitalitatea data de starea de cetoza, acțiunea de „liposuctie a alimentelor“, adică diminuarea drastica a zonelor de adipozitate (de exemplu, picioare și fese).

Citește și: Dieta cu ouă. Cum slăbești rapid 7 kg în 14 zile. Meniul complet pe zile

Dieta oloproteică. Dezavantaje

  • Dieta oloproteică este o dietă ce pe care nu este bine să o țineți fără a urma sfatul și îndrumarea unui specialist.
  • Este foarte ușor, după regim, ca persoana aflată la regim să intre în mecanismul de reluare a poftelor alimentare, să manance o mulțime de carbohidrați și să pună la loc toate kilogramele pierdute.
  • Prin urmare, este necesar, atunci când doriți să slăbiti prin aceasta dieta, să fiți pregatiti mental pentru acest proces.


facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI