Dar atatea magazine si locuri celebre pentru cumparaturi nu sunt suficiente pentru a ostoi setea, foamea si ce-o mai fi de shopping, caracteristice turistului de pretutindeni si din totdeauna. Si pentru ca adevaratele paradisuri ale cumparaturilor trebuiau sa poarte un nume, ele s-au numit simplu „outlet". Concepute initial ca locuri de desfacere fara fite - si evident, adaosuri - a marfurilor venite direct din atelierele si fabricile de orice fel, de la electrice si electrocasnice la textile, outlet-urile au impanzit intreg mapamondul precum ciupercile un luminis dupa ploaie.
Acum nu ne mai putem inchipui Parisul fara La Vallée Shopping Village, outlet asezat strategic cu o statie de RER inainte de Disney Land - parasim Lisabona traversand estuarul numai pentru a ajunge la Freeport, considerat cel mai mare outlet din Europa, lasam in urma minunatiile Vienei pentru a lua cu asalt, inca de la deschidere, locul magic denumit Parndorf, devenit peste noapte un fel de Mecca al romanilor iesiti la cucerit Europa cu sacose XXL din impletitura de plastic.
Trecand pe partea cealalta a Oceanului, se poate spune ca dintr-o singura privire iti dai seama ca te afli in tara care a inventat „ciunga", „blugii" si ... outlet-ul! Daca pentru primele doua nu mai este nevoie de nici o precizare in plus, despre outlet se poate spune ca a aparut acolo unde populatia stie ce inseamna nu numai un dolar, dar chiar si un cent.
Tot articolul, in Jurnalul National
foto: Hepta.ro