Desi un Gran Turismo veritabil, sau un Grand Tourer, are potrivit regulilor nescrise ale automobilismului traditional, doar doua usi, iata ca numarul automobilelor cu prestanta care pot fi incluse in aceasta categorie (si nu sunt neaparat asezate acolo de constructorii lor) creste si transforma ceea ce altadata era o nisa intr-un segment din ce in ce mai popular.
Audi A7 Sportback nu poate fi o masina populara la propriu, dat fiind pretul sau de peste 50.000 de euro, insa faptul ca, dupa Mercedes CLS, pionierul acestei nise, modelele de tip „coupe cu patru usi", continua sa apara pe banda rulanta arata cat de mare este interesul pentru acest segment.
Practic, este vorba despre faptul ca marcile de lux, incepand cu Maseratti, care a lansat cu multi ani in urma Quattroporte, si terminand cu Porsche, cu al sau Panamera, nu au mai putut astepta pe margine, privind cum clientii paraseau modelele sport si se indreptau, din felurite motive, catre zona limuzinelor. BMW Serie 5 GT intra in aceeasi categorie, ca si viitorul Serie 6 GranCoupe, ce va avea o silueta mult mai apropiata de cea a unei limuzine. Mai mult, extensia acestei nise va avea si varianta Shootingbreak a lui Mercedes CLS, care va introduce in ecuatie si wagonul de tip sport coupe.
Motoare V6
Revenind la cel mai nou exponat de pe aceasta piata, sa spunem ca Audi A7 a fost dezvoltat pe platforma lui A6, asa cum A5 are la origine A4. Descris de producator drept „o combinatie intre un coupe elegant, un sedan sport si un wagon practic" automobilul este un hatchback, adica o masina cu 5 usi, dar care se incadreaza in clasa E, din punctul de vedere al lungimilor, cu ai sai 4,97 metri lungime, si 1,91 metri latime, dar cu numai 1,42 metri inaltime, ceea ce o plaseaza in categoria coupe-urilor.
Din punctul de vedere al tehnologiei prezente, A7 se bazeaza pe traditionala deja caroserie din aluminiu in combinatie cu otel, iar in materie de propulsoare, la lansare vine cu o gama de patru V6 (doua benzina si doua diesel), din care a fost anuntat deocamdata doar 3.0 TDI de 204 CP, ulterior fiind pregatite si versiuni V8.
Intrand in detalii, la fel de cunoscuta suspensie adaptativa sau cutiile de viteze DSG de ultima generatie, cu sapte trepte, vor fi si ele oferite in standard sau optional, in functie de nivelul de echipare. Farurile xenon vor avea ca alternativa LED-urile (optional), in timp ce stopurile cu LED vor fi standard. Evident, va exista varianta de top Quattro, echipata cu un nou diferential central care poate transfera de la 70% fata pana la 85% spate, si care va fi cuplata in standard la o cutie S Tronic in sapte trepte.
WiFi si HiFi
In materie de tehnologii multimedia, noutatea consta in serviciile online, bazate pe un WiFi Hotspot, utilizand conexiunea Bluetooth a sistemului cu telefonul. De asemenea, un modul UMTS preia informatii de pe Google Earth si le combina cu cele ale navigatiei proprii a masinii. Din punct de vedere audio, standardul inseamna Bose, ca de obicei la Audi, iar varful de gama Bang and Oluffsen de 1300 wati si 15 incinte acustice.
Nici consumul de carburant nu a fost omis, masina fiind dotata cu tehnologie de recuperare a energiei plus sistem start/stop care opreste motorul la semafor, astfel incat motorul 3.0 TDI sa coboare la un consum de 5,3 litri, respectiv emisii de 139 g/km, valori care altadata erau regasite la mici motoare de sub 2.0 litri.
Au fost oferite si informatii preliminare privind pretul, pentru Europa de Vest, respectiv 51.650 de euro, destul de apropiat de BMW Serie 5 GT, care se vinde cu circa 55.000 de euro, ambele mai ieftine decat versiunea entry a lui Mercedes CLS, la aproximativ 60.000 de euro.
Porsche Panamera este cu mult mai scump decat toate cele trei, incepand de la 81.000 de euro, dar are, pe langa prestigiul si tehnologia marcii, si motoare mai puternice, incepand cu 3,6 litri V6, de 300 CP.
ComparaTii cu competitorii
Audi A7 Sportback are o lungime de 4,97 metri, fiind mai lunga cu numai 5 centimetri fata de A6, si mult mai scurta decat cei 5,13 metri ai modelului superior, A8. Competitorii sai au valori apropiate: BMW Serie 5 GT are 4,99 metri, iar Porsche Panamera are 4,97 metri.
Primul „four door coupe", Mercedes CLS, are „doar" 4,91 metri in prezent, dar este asteptata, dintr-un moment in altul, o noua generatie care va avea cu certitudine o lungime apropiata de limita clasei, 5 metri. Aflat deja intr-o clasa superioara, dar concurent prin originea sa, Maseratti Quattroporte are 5,09 metri.
Fiat Uno, succes pe piata braziliana
Unul dintre produsele care nu pot fi regasite, deocamdata, pe piata europeana, dar care are o priza la public foarte mare in American de Sud, este Fiat Uno, generatia 2010, lansat in urma cu doar cateva luni. Modelul a inlocuit vechiul Uno doar pe piata braziliana, fiind produs local, la uzina Fiat din Betim. Fiat a anuntat ca dupa mai putin de 3 luni de la intrarea pe piata, masina a adunat deja 20.000 de unitati vandute, ceea ce a ajutat brandul italian sa devina cel mai vandut de pe piata braziliana in 2010.
Fiat Uno este un automobil de oras despre care s-a speculat ca ar putea fi inlocuitorul lui Panda pe piata europeana, are o lungime de 3,77 metri, 1,49 metri inaltime si 1,64 metri in latime, si este echipat cu motoare mici, de tip fuel-flex, capabile sa ruleze si cu etanol si cu benzina.
Cel mai mic are 1.0 litri si genereaza 75 CP (73 cu etanol), iar alternativa mai puternica de 1.4 litri, de 88 CP (85 CP). Ambele sunt oferite cu o cutie manuala in 5 trepte. Masina cantareste aproximativ 900 de kilograme, atinge o viteza maxima de 150 km/h cu motorul de 1.0 litri si 170 km/h cu motorul de 1.4 litri si are un portbagaj de 280 litri. Uno are si o versiune „cross", botezata Way, cu o garda la sol ceva mai ridicata si cateva ornamente specifice.
Fiat nu a negat niciodata intentia introducerii acestui model pe piata europeana, insa nici nu a anuntat oficial lansarea. In schimb, au fost facute publice in 2010 informatii despre inve- stitii de peste 150 de milioane de euro la uzinele Zastava din Serbia, acolo unde s-a fabricat pana acum vechiul Punto. Introducerea lui Fiat Uno in Europa ar putea avea loc anul viitor, iar o aparitie publica s-ar putea petrece chiar la Paris, in cadrul Salonului Auto. (G.D.)
Volkswagen Lupo, versiunea de serie a lui Up
Informatiile despre transformarea lui Volkswagen Up in Lupo, asa cum s-a intamplat cu Iroc - Scirocco, revin in actualitate, cu putin timp inainte de momentul la care automobilul va deveni unul de serie.
Volkswagen va avea un nou reprezentant al segmentului citycar, dupa ce masina, denumita deocamdata Small Family Car, va intra in productia de serie, urmand sa fie prezent in paralel cu actualul Fox. Acesta a inlocuit in 2005 vechiul Lupo, vandut timp de aproximativ 7 ani pe pietele vest-europene.
Cele mai noi informatii neoficiale vorbesc despre proiecte comune ale brandurilor din grupul Volkswagen, astfel incat si Audi, Skoda sau Seat sa utilizeze platforma Up/Lupo pentru vehicule proprii. Versiunea Audi ar putea deveni un concurent pentru Toyota iQ, singura masina din segmentul citycar considerata premium. De asemenea, Mini planuieste producerea unui vehicul in acest segment, un entry pentru marca detinuta de BMW.
Viitorul Lupo va avea aproape 3,44 metri lungime, 1,62 metri latime si 1,49 metri inaltime, cu dimensiuni comparabile cu Citroen C1 sau Renault Twingo.
Lansarea este programata pentru vara lui 2011, astfel ca cel mai probabil masina va putea fi vazuta la Geneva in primavara viitoare. Motoarele sale vor fi in conformitate cu masa sa, respectiv 1.0 litri in 3 cilindri, de 65 CP, si 1.2 litri diesel, de 75 CP.
Volkswagen Lupo va fi produs in Slovacia si va avea, la momentul lansarii, trei usi, urmand ca versiunea in cinci usi sa fie lansata un an mai tarziu. Tot atunci ar putea fi introdus cel mai mic motor turbo pe benzina, 1.0 litri in 4 cilindri, cu o putere de 85 CP. Primele informatii neoficiale referitoare la pret vorbesc despre un nivel de pornire de sub 10.000 de euro. (G.D.)
sursa: financiarul.com
foto: indiancarsbikes.in
FOTO! Tu ce Mini ai alege?... Peugeot 3008, echilibru si gratie...