Spre deosebire de rivalii sai din segment, Murano propune un diesel ceva mai cuminte, constructorul preferand sa extinda acelasi motor existent pe Pathfinder si Navara, un dCi in patru cilindri, menit sa se lupte acum cu „inamici" mai fortosi, cu totii reuniti, fara exceptie, sub semnul lui V6. Un motor diesel de acelasi calibru ar fi existat totusi la indemana, sub capota lui Infiniti, dar se pare ca solutiile tehnice pentru adaptarea acestuia pe platforma lui Murano ar fi dus pretul final cu mult peste ratiunile de marketing ale produsului.
La nivel estetic, aparitia versiunii diesel constituie aproape un facelift fata de caroseria existenta la motorul pe benzina. Modificarile sunt usor sesizabile, deoarece incep cu grila frontala si spoiler, aici fiind vizibile si prizele de aer marite, care confera un aer mai agresiv masinii. Totodata, fara sa fie observabile din afara, acum exista scuturi noi sub motor. Ca o concluzie, redesenarea partii frontale puncteaza pozitiv fata de modelul de baza.
La fel ca in cazul lui Pathfinder si al lui Navara, motorul dCi de 2.5 litri ofera 190 CP, cu un cuplu maxim de 450 Nm disponibil de la 2.000 rpm. In performante asta inseamna o acceleratie 0-100 km/h in 10,5 secunde, in timp ce viteza maxima avansata in fisa tehnica este de 196 km/h. Transmisia este automata, cu sase rapoarte, iar aceasta este unica varianta de cutie disponibila pentru Murano dCi. Este insa o alegere inspirata, intrucat riscul inerent al degradarii sistemului de ambreiaj de la o „manuala" montata pe o masina cu o masa de aproape doua tone si care este folosita preponderent in oras dispare in totalitate.
Citeste continuarea articolului in Jurnalul National
Sursa foto: cars0.com
Retrospectiva: cele mai importante lansari din 2010 (I)... MINI Paceman, primul SAC cu sarm englezesc...