Mitsubishi, Citroen si Peugeot au inceput anul trecut ofensiva electrica, dand startul productiei modelelor 100% alimentate de la priza i-MiEV, C-Zero si, respectiv, iOn. Iar in lumea hybridelor, batalia pentru suprematie este in toi, majoritatea marilor constructori auto mondiali propunand deja sau avand in plan cel putin cate un model cu propulsie alternativa, Toyota Prius, Honda Insight si Chevrolet Volt fiind numai cateva exemple. Deocamdata insa, preturile acestor modele "Eco" sunt prohibitive, chiar daca costurile de exploatare per kilometru sunt imbatabile in cazul electricelor (circa 2 €/km!), un Citroen C-Zero ajungand, de exemplu, la 35.000 de euro.
Totusi, viitorul pare din ce in ce mai mult sa se contureze in jurul tehnologiilor alternative iar, o data cu dezvoltarea si inmultirea lor, ar putea deveni si accesibile, nu numai prietenoase cu mediul inconjurator.
Chevrolet este urmatorul constructor care face pasul "electric" in segmentul vehiculelor de oras. Animat de un motor cu inductie si magnet permanent, ce dezvolta 114 CP, Spark-ul EV va concura din 2013 "familia" i-MiEV, C-Zero si iOn, din postura de plug-in hybrid (motor principal electric si propulsor cu ardere interna pe pest de alternator/generator) sau "Extended Range Electric Vehicle", cum le place americanilor sa-i spuna fratelui mai mare, Volt.
Fabrica White Marsh din Wixom (SUA) va produce motoarele electrice pentru modelul Spark si pentru alte autovehicule electrice care vor fi lansate ulterior. In prezent, GM utilizeaza motoare electrice pentru sistemele de propulsie electrica a noua modele: Chevrolet Volt, Chevrolet Malibu Eco, Chevrolet Silverado Hybrid, Buick Lacrosse eAssist, Buick Regal eAssist, GMC Sierra Hybrid, GMC Yukon si Yukon Denali Hybrid si Cadillac Escalade Hybrid.