Reprezentanta BMW in Romania a lansat recent un parteneriat cu Yacht Club Romania, cu scopul de a se promova prin intermediul unuia dintre cele mai exclusiviste sporturi. Competitia nationala de yachting se va numi „BMW Offshore Yachting Championship", iar doua etape, inclusiv finala, au preluat de asemenea numele companiei.
Nina Bratfalean, directorul de marketing al BMW Romania, spune ca politica generala a producatorului auto german presupune asocierea cu golful, navigatia cu vele si olimpiadele sau sporturile de iarna. Exceptiile depind de specificul unor piete sau de nivelul de performanta - polo pe cai, fotbal sau alte sporturi de echipa. „Ne adresam celor care practica sportul, care au sportivitatea printre valori. Sportul este o valoare-cheie a marcii noastre", a declarat Nina Bratfalean.
Din 2009, de cand s-a manifestat recesiunea economica, BMW Romania a facut o comunicare de brand, insistand pe valorile brandului. Nina Bratfalean spune ca o comunicare pe produs intr-o perioada de criza este daunatoare, pentru ca ar duce la publicarea discounturilor si la o competitie pe pret cu marcile concurente, fapt care ar distruge profitabilitatea pe termen lung si ar afecta perceptia marcii.
La aceasta strategie se adauga, din acest an, un program coordonat de BMW AG din München, care incurajeaza reprezentantele din Europa de Est sa comunice prin intermediul sporturilor elitiste. Dupa trei ani, este probabil ca se va adauga un al treilea element de comunicare - dezvoltarea sustenabila.
BMW Romania a incheiat un contract cu Yacht Club Romania la recomandarea companiei-mama din Germania, care suporta si bugetul, al carui cuantum nu a fost dezvaluit. De asemenea, in septembrie, BMW se va asocia cu o competitie de golf care se va desfasura la Pianu de Jos, in Judetul Alba, unde se afla singurul teren de golf din Romania la standarde internationale.
Vanzari directe si notorietate
BMW a mai avut parteneriate cu o competitie de golf, in 2007 si 2008. Nina Bratfalean spune ca segmentul de top al clientilor, dupa venituri si educatie, poate fi atras mai degraba la yachting sau la golf, decat intr-un showroom sau la un eveniment de lansare.
Strategia companiei se bazeaza pe doua elemente importante. In primul rand, la fiecare competitie sunt expuse cele mai atractive modele, in portul de unde pornesc iahturile sau langa terenul de golf. Acestui element vizual ii este adaugata prezenta unei echipe de vanzari.
Participantii la competitie sau sotiile acestora au acces la drive-teste, cursuri de pilotaj sau oferte personalizate de finantare.
De exemplu, la editia din 2008 a competitiei de golf de la Pianu de Jos a fost expus, in premiera pentru Romania, BMW X6, fiind contractate imediat doua modele. Un al doilea element este cresterea notorietatii brandului prin expunere directa catre spectatori sau prin intermediul presei. In lumea tenisului, brandul BMW este promovat de Automobile Bavaria, unul dintre dealerii companiei, care are un parteneriat cu BCR Open.
Audi prefera schiul, Luxus, golful, iar Mercedes, tenisul
Majoritatea producatorilor auto din zona premium isi asociaza imaginea cu sporturi elitiste. Audi sponsorizeaza competitii de schi, printre care si Campionatele mondiale de Schi Alpin, de golf sau navigatie cu vele.
Pe propriul site, compania Audi isi descrie politica de sponsorizari drept una pe termen lung, al carei obiectiv este asocierea cu vedetele din viitor. „Implicarea companiei Audi are ca scop sprijinirea persoanelor care isi urmaresc viziunea, in zone care aduc energii noi", se arata in prezentare.
Mercedes se concentreaza pe competitiile de tenis si echitatie, iar Lexus pe tenis si golf.
Sursa: Financiarul
Honda Chopper - De la Flower Power, la Electric Power... Honda CR-Z se da si pe Le Mans...