Antena Căutare

Marcile auto premium isi atrag clienti din randul practicantilor de yachting si golf

Sporturile elitiste sunt o pepiniera de clienti pentru branduri pre­cum BMW, Audi sau Mercedes. Clientii pot fi recrutati direct din randul concurentilor, iar imagi­nea acestor sporturi este pe acelasi palier cu imaginea pe care si-o promoveaza constructorii germani.

Reprezentanta BMW in Romania a lansat recent un parteneriat cu Yacht Club Romania, cu scopul de a se pro­mova prin intermediul unuia dintre cele mai exclu­siviste sporturi. Competitia nationala de yachting se va numi „BMW Offshore Yachting Championship", iar doua etape, inclusiv finala, au preluat de asemenea numele companiei.

Nina Bratfalean, directorul de mar­keting al BMW Romania, spune ca poli­tica generala a producatorului auto ger­­man presupune asocierea cu golful, navigatia cu vele si olimpiadele sau sporturile de iarna. Exceptiile depind de specificul unor piete sau de nivelul de perfor­manta - polo pe cai, fotbal sau alte spor­turi de echipa. „Ne adresam celor care practica sportul, care au sportivitatea printre valori. Spor­tul este o valoare-cheie a marcii noastre", a declarat Nina Bratfalean.

Din 2009, de cand s-a manifestat recesiunea economica, BMW Romania a facut o comunicare de brand, insistand pe valorile brandului. Nina Bratfalean spune ca o comunicare pe produs intr-o peri­oada de criza este daunatoare, pen­tru ca ar duce la publicarea discoun­tu­rilor si la o competitie pe pret cu marcile con­curente, fapt care ar distruge pro­fitabilitatea pe termen lung si ar afecta perceptia marcii.

La aceasta strategie se adauga, din acest an, un program coor­donat de BMW AG din München, care incurajeaza reprezen­tantele din Europa de Est sa comunice prin intermediul sporturilor elitiste. Dupa trei ani, este probabil ca se va adauga un al treilea element de comunicare - dezvolt­a­rea sustenabila.

Articolul continuă după reclamă

BMW Romania a in­cheiat un con­tract cu Yacht Club Romania la reco­mandarea com­pa­niei-mama din Ger­mania, care suporta si bugetul, al carui cuan­tum nu a fost dezvaluit. De ase­menea, in septem­brie, BMW se va asocia cu o competitie de golf care se va des­fasura la Pianu de Jos, in Judetul Alba, unde se afla singurul teren de golf din Romania la standarde internationale.

Vanzari directe si notorietate

BMW a mai avut parteneriate cu o competitie de golf, in 2007 si 2008. Nina Bratfalean spune ca segmentul de top al clientilor, dupa venituri si edu­ca­tie, poate fi atras mai degraba la yach­ting sau la golf, decat intr-un show­room sau la un eve­niment de lansare.

Strategia companiei se bazeaza pe doua elemente importante. In primul rand, la fiecare competitie sunt expuse cele mai atractive modele, in portul de unde pornesc iahturile sau langa terenul de golf. Acestui element vizual ii este adau­gata prezenta unei echipe de van­zari.

Parti­cipantii la competitie sau sotiile aces­tora au acces la drive-teste, cur­suri de pilo­taj sau oferte per­so­nalizate de finan­tare.

De exemplu, la edi­tia din 2008 a com­petitiei de golf de la Pia­nu de Jos a fost expus, in premiera pen­tru Romania, BMW X6, fiind con­tractate imediat doua modele. Un al doi­lea ele­ment este cres­terea noto­rietatii bran­­du­lui prin expu­nere directa catre spec­ta­­tori sau prin inter­­mediul presei. In lumea teni­sului, bran­dul BMW este promovat de Auto­mo­bile Bavaria, unul dintre dealerii com­paniei, care are un parteneriat cu BCR Open.

Audi prefera schiul, Luxus, golful, iar Mercedes, tenisul

Majoritatea producatorilor auto din zona premium isi asociaza imaginea cu sporturi elitiste. Audi sponsorizeaza competitii de schi, printre care si Campionatele mondiale de Schi Alpin, de golf sau navigatie cu vele.

Pe propriul site, compania Audi isi descrie politica de sponsorizari drept una pe termen lung, al carei obiectiv este asocierea cu vedetele din viitor. „Implicarea companiei Audi are ca scop sprijinirea persoanelor care isi urmaresc viziunea, in zone care aduc energii noi", se arata in prezentare.

Mercedes se concentreaza pe competitiile de tenis si echitatie, iar Lexus pe tenis si golf.

Sursa: Financiarul

Honda Chopper - De la Flower Power, la Electric Power... Honda CR-Z se da si pe Le Mans...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist Vineri, 22.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x