Din luna martie 2020, va începe aplicarea propriu-zisă a taxei Oxigen. Gabriela Firea a anunțat că în ianuarie și februarie 2020, măsurile se vor axa pe informare. În rest, nu se schimbă nimic cu privire la aplicarea taxei Oxigen.
Ce presupune implementarea taxei Oxigen pentru mașinile sub Euro 4
Începând din 2020 maşinile cu norme de poluare Euro 1, 2 şi cele non-Euro vor fi interzise în zona centrală iar din 2022 acestea vor fi interzise în toată Capitala. Cele Euro 3 vor fi interzise de la începutul anului 2024. Primii care vor plăti taxa în 2020 sunt cei cu maşini Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi non-Euro. Maşinile Euro 4 vor avea nevoie de vinieta în 2021.
Cât este taxa pentru maşinile poluante, sub Euro 4
Pentru maşinile non-Euro, taxa pe 1 an este de 1.900 de lei, cea pe 6 luni 1.100 de lei, cea pe o lună 300 de lei şi cea pentru o singură zi 15 lei.
În cazul maşinilor Euro 1, taxa pentru o zi rămâne tot de 15 lei, dar scade la 250 de lei pentru o lună, la 1.000 de lei pentru 6 luni şi la 1.700 de lei pentru 1 an. Similar, pentru maşinile Euro 2, taxa pentru o zi este tot de 15 lei, dar cea pentru o lună este de 200 de lei, cea pentru 6 luni de 900 de lei şi cea pentru 1 an este de 1.500 de lei.
Şoferii maşinilor Euro 3 vor scoate din buzunar 5 lei pentru o zi, 100 de lei pentru o lună, 450 de lei pentru 6 luni şi 700 de lei pentru un an, în timp ce şoferii maşinilor Euro 4 vor fi taxaţi cu 5 lei pentru o zi, 80 de lei pentru o lună, 350 de lei pentru 6 luni şi 500 de lei pentru un an.
Atenționare pentru șoferi! Toate mașinile vor trebui să aibă această funcție din 2020... Cod Rutier. Amenzile ar urma să crească din 2020, după ce au fost ”înghețate” la același nivel în ultimii doi ani...