Ca sa fie clar de la inceput, cel mai cunoscut Infiniti, varianta 2012, nu este o masina noua. Aceasta este definitia clasica a unui facelift. Cum ar veni, FX-ul a fost dat cu crema. Are modificari minore la partea frontala, are cateva culori noi si mai are si jante noi. In general, asemenea modificari sunt suficiente pentru a reaprinde interesul publicului pentru un model care sta pe piata de ceva vreme. In cazul lui FX si in contextul in care Infiniti vrea sa mai deschida inca 230 de centre pana in 2016 (pe langa cele 55 pe care le are deja), Infiniti devine deja acest AVIS al producatorilor de masini: ei, pur si simplu, se straduiesc mai mult.
Din fericire pentru clientii lor, se pare ca au si rezultate. Conform unor studii prezentate chiar de producator, 97% din clientii de FX sunt fericiti cu alegerea facuta. Cifra poate parea un pic cam mare, mai ales daca te-ai dat cu masina si esti la curent cu faptul ca portbagajul nu e imens sau cu faptul ca nu prea ai unde sa-ti asezi telefonul mobil, odata ce te-ai suit la volan. Dar atata vreme cat majoritatea clientilor de FX cumpara masina pentru design si sportivitate, atunci studiul de satisfactie nu mai pare asa de nerealist.
Design
Desi pentru foarte multa lume desenul masinii este neschimbat fata de modelul 2011, modificarile sunt acolo. Bara fata usor e modificata, proiectoarele sunt redesenate, iar grila e adusa un pic din linii sa trimita la conceptul Essence. Pentru unii, asta inseamna ca masina este mai sportiva. Mai dinamica. De fapt, improspatarea asta n-o sa faca pe nici unul din cei care au urat masina de 2011 sa cumpere un FX de 2012. Dar ar putea sa faca pe nehotarati sa semneze un contract pentru o masina care pare ca s-a mai maturizat un pic. Atitudinea de “love or hate my design” e in continuare acolo, dar parca acum e mai rafinata.
Interior
La interior, viata e mov, precum culoarea traditionala. Soferul sta in continuare pe scaun ca intr-un cockpit, chiar daca asta nu este ceva ce cauta cumparatorul de SUV obisnuit. Comenzile sunt in continuare la locul lor ca si pielea de pe foarte multe elemente pe care le atingi, iar desenul te face in continuare sa cauti in bord dupa o masca din Eyes Wide Shut, chiar daca tu nu ai ajuns la valoarea lui Tom Cruise. Nu s-a schimbat nimic, FX este inca cea mai porno alternativa din segment. Acesta este, de fapt, capitolul la care Infiniti nu trebuie sa se mai straduiasca deloc. Au nimerit-o din prima, si acum nu fac decat sa pastreze ideea din spatele masinii care genereaza 70% din vanzarile companiei.
Cum merge
Strategia “never change a winning concept” s-a aplicat si la motoare si tinuta de drum. Fie ca mergi cu V6 diesel sau cu V8 benzina, FX transmite o senzatie de stabilitate masiva. In mod normal, intr-un text stupid aici ar intra o comparatie cu un animal, dar noi n-o s-o facem, in primul rand pentru ca singurul animal pe care l-am condus a fost un cal, iar in al doilea rand pentru ca, si in situatia in care am fi condus un ghepard, tot ar fi fost irelevant pentru marele public.
Cand accelerezi, ai senzatia ca vrei sa te tii de volan. Cand iei virajele, ai senzatia ca ai fi putut s-o faci un pic mai repede. Iar cand franezi chiar iti vine sa crezi ca masina este mai usoara decat in realitate. Desigur, diesel-ul pare cel mai bun compromis, pentru ca are 238 de cai, nu consuma ca un apucat si are si reprize cu care poate sta lejer dupa un V8 benzina in trafic normal. Numai ca alaturarea cuvantului compromis cu FX nu prea se face, asa am mers mai mult cu FX50, doar ca sa gasim la locul lor toate reglajele pentru suspensie sport. Aici, de fapt, este singurul capitol la care se poate spune ca Infiniti nu se straduieste prea mult. Pentru ca motorul V8 de 390 de cai este relaxat in oricare situatie, fie ca il tii la 2.000 sau la 6.000 rpm. Aparent, livreaza putere fara cel mai mic efort si scoate reprize placute de la orice viteza.
Concluzie
FX 2012 nu e o masina noua. Dar este cel mai important produs al unei companii pentru care profitul e mai putin important in faza de crestere decat satisfactia cumparatorilor. Iar daca singurul mod in care ei pot creste este sa se straduiasca mai mult decat concurenta, atunci asta nu poate sa fie decat de bine pentru clienti.
Infiniti FX37 AT (V6, benzina, 320 CP) începe de la 62.550 Euro, FX50 (V8, benzina, 390 CP) costă 80.575 Euro, iar varianta diesel (V6, 238 CP) costă 62.013 Euro.
Vanatoare de supercar-uri in Londra... TopGear exclusiv: PAL-V, masina zburatoare!...