- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Primul tractor 100% românesc, conceput şi construit de inginerii societăţii IRUM Reghin, a fost lansat, în anul Centenarului Unirii, la mulți ani de la dispariţia producţiei de tractoare româneşti.
Primul tractor românesc, TAGRO, este un tractor conceput și realizat pe platforma IRUM Reghin. Acesta este primul tractor agricol românesc produs după o pauză de 10 ani.
Investiția pentru TAGRO
Proiectul TAGRO a fost realizat în Centrul de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere - IFOR - care funcționează la Reghin. Acest centru a fost înființat de grupul de firme MAVIPROD, în incinta fabricii IRUM și a presupus o investiție de 2,65 milioane de euro reunind aproximativ 50 de ingineri români. Investiția în concretizarea proiectului a însemnat alți 4.000.000 de euro puși la dispoziție de grupul MAVIPROD, acționarul IRUM, potrivit digi24.ro.
Primul tractor agricol românesc este un dar pe care IRUM îl face României în Anul Centenarului Marii Uniri. Însă 2018 este și anul în care se împlinesc 65 de ani de la fondarea IRUM și 25 de ani de la fondarea grupului MAVIPROD, acționarul majoritar al fabricii de tractoare din Reghin. Fabrica IRUM a fost fondată în anul 1953, pentru a repara utilaje și mecanisme agricole și forestiere.
După ani de modernizare, IRUM Reghin a intrat, în anul 2007, într-un parteneriat cu Uzinele Tractorul din Brașov pentru a produce împreună un tractor agricol românesc, însă falimentul uzinei brașovene a pus capăt acestui proiect.
În perioada de „glorie”, uzina „Tractorul” din Braşov fabrica un utilaj la fiecare 9 minute.
Prețul de pornire și startul producției în serie
Prețul de pornire pentru un astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro. Producția în serie va începe în aprilie 2019, iar conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse și vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depășit pragul de 300 de tractoare TAGRO, iar în 2021 vor urma alte 500 de tractoare TAGRO.
Înainte de lansare, tractorul a fost testat în România și în Italia, iar până la finalul acestui an se va finaliza procesul de omologare în cadrul Registrul Auto Român București.
TAGRO – dotări și caracteristici
Acest tractor românesc este destinat mai ales fermelor mici și mijlocii și va fi vândut atât pe piața internă, cât și pe cele externe.
TAGRO va avea toate dotările necesare unui tractor modern, inclusiv comenzi prin radio și aer condiționat.
„Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici și medii, dar și fermierilor mari care folosesc și acest tip de tractoare pentru diferite activități unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preț competitiv și care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce privește designul acestui tractor, s-a urmărit crearea unei identități vizuale unice și proprii, care să fie cel puțin la nivelul oricărui mare producător mondial și să reprezinte fundația viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. Astfel, am ținut cont de aspecte legate de confort și dimensiuni, dorindu-ne să păstram același logo, aceeași linie tradițională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final”, a spus Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin.
Caracteristicile TAGRO sunt următoarele:
- Motor FPT 86, 95, 102 CP
- Norma de poluare: Stagiu IV final
- Capacitate cilindrică: 3 387 cm³
- Putere: 102 Cp ( 75Kw )
- Cuplu maxim: 430 Nm la 1 400 rpm
- Filtru de aer: uscat
- Rezervor combustibil: 110 l
- Rezervor AdBlue: 20 l
- Cutie de viteze: Shuttle cu 12 viteze de mers înainte și 12 viteze de mers înapoi
- Inversor mecanic
- Blocare diferențial: electrohidraulică
- Tracțiune: 4 x 4
- Cuplare tracțiune 4 x 4: electrohidraulică
- Priza de putere spate: Independentă cu 540 / 1 000 rpm.
- Debit pompă hidraulică: 60 litri / min
- Capacitate de ridicare în tiranți spate: 4 400 kg, cu Sistem Auto Lift
- Cuple hidraulice spate: 2 perechi
- Certificată ROPS și FOPS, vizibilate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranță, scaun pasager cu centură, girofar, ștergătoare cu spălator parbriz față/spate, geam spate cu degivrare
- Aer condiționat
- Oglinzi retrovizoare
- Faruri de lucru: 2 față / 2 spate
- Echipare radio
Tractorul poate fi vizitat în cadrul târgului INDAGRA (31 octombrie - 4 noiembrie) - platforma V5, STAND 08, 19.
Veste dură primită de proprietarii de mașini second hand din România!... Decizia DEZASTRUOASĂ care ne pune viața în pericol! Ce vor avea voie să facă șoferii în continuare: “O idee bună care sf...