Căutare Live

Vrei să-ți cumperi o mașină second hand? Ce trebuie să știi

Să zicem că ai văzut-o pe un site. Arată ca nouă! Sau poate că are patină exact atâta cât îi trebuie ca să atragi privirile cunoscătorilor (și pe ale cunoscătoarelor).

Să zicem că ai văzut-o pe un site. Arată ca nouă! Sau poate că are patină exact atâta cât îi trebuie ca să atragi privirile cunoscătorilor (și pe ale cunoscătoarelor). Visezi la o vacanță prin Croația unde să conduci liniștit pe serpentine, simțindu-te ca în filmul „The Italian Job” (sau, mai curând, ca Jason Statham în „The Transporter”).

Și totuși... Știi că lucrurile care par prea frumoase ca să fie adevărate, de obicei așa și sunt. Te gândești că, dincolo de prețul de achiziție, vei avea niște costuri ascunse cu piesele de schimb care nu sunt de ultimă generație, cu taxele, cu personalizarea ei.

Benzină ori Diesel, aceasta e întrebarea

Oricare din variante vine la pachet cu niște costuri asociate. Dacă pornești de la ideea că „second hand” înseamnă „ieftin”… mai gândește-te! Diesel înseamnă că pe termen lung costurile cresc, pentru că motoarele Diesel au în general volum mai mare, și asta înseamnă mai mulți bani la RCA și la impozite plătite Primăriei.

O mașină la mâna a doua nu mai are garanție, deci tot ce se defectează la ea îți va afecta ție, noului proprietar, portofelul. Întreținerea mașinii reprezintă un cost ascuns pe care aproape nimeni nu îl ia în calcul atunci când achiziționează o frumusețe cu aer vintage. Fă un calcul estimativ pentru piesele ce ar trebui înlocuite, acesta este unul din pașii obligatorii în achiziție. În acest scop, poți găsi piese auto online de cea mai bună calitate, întrucât piața de acest tip e în creștere, cum în creștere este și numărul de achiziții de mașini second hand.

Câteva detalii tehnice

Dacă nu te pricepi la evaluarea unei mașini, noi te sfătuim să o alegi alături de cineva care știe ce și cum. Mașina ta poate avea un aer aristocratic din exterior, dar sunt câteva amănunte importante la care să ții seama: uleiul de motor și consistența trebuie verificate atent, dacă sunt prezente particule de metal, frumoasa ta vintage e posibil să aibă probleme cu pistoanele. Lonjeroanele strâmbe sunt semn de posibil accident, furtunurile și curelele de sub capotă ar trebui să fie ferme la atingere, să nu aibă crăpături sau urme de lipire. Filtrele de aer trebuie să fie curate.

Uleiul de motor trebuie verificat și pe jojă și pe capac. Dacă cel de pe capac are un aspect mai vechi decât cel de pe jojă, rezultă că uleiul a fost schimbat special pentru vânzare. Poate că mașina nu a avut uleiul schimbat de ceva timp înainte. Dacă nu știi ce aspect trebuie să prezinte uleiul, ei bine, află că el nu trebuie să aibă spumă sau să fie negru. Spuma uleiului indică probleme mari la motor.

Cheltuieli cu taxele

În funcție de capacitatea cilindrică a motorului, ai un impozit anual la Primărie. Căutând pe Google „impozit mașină în funcție de capacitatea cilindrică” te poți lămuri cam cât ai de plătit. Tot la capitolul taxe intră și rovinieta. În România, rovinieta se calculează în funcție de apartenența mașinii la una din cele două categorii: autoturism sau autoutilitară. La fel și asigurarea, aceasta se calculează tot în funcție de acest criteriu.

Și nu uita, cartea service a mașinii este baza pentru a avea o imagine clară asupra stării tehnice a acesteia. Ea trebuie confirmată la service-ul unde scrie că au fost făcute reviziile. Dacă mașina nu are carte service, este bine să te duci cu ea la o reprezentanță auto, unde, contra cost, ți se face o verificare a mașinii.

Schimbări în programul Rabla din 2019. Ce mașini NU mai sunt acceptate la casare... Unde găsești plăcuțe de frână la prețuri avantajoase?...
Ultimele știri