Antena Căutare

Cum arată un contract de vânzare-cumpărare care nu dezavantajează vânzătorul

În România, zeci de tranzacții imobiliare sunt încheiate în fiecare zi, de tip vanzare – cumpărare, închiriere sau antecontract. Pașii sunt simpli și diferă doar de ipostaza fiecărui individ, aceea de a fi vănzător, cumpărător, respective proprietar și chiriaș.

În România, zeci de tranzacții imobiliare sunt încheiate în fiecare zi, de tip vânzare – cumpărare, închiriere sau antecontract. Pașii sunt simpli și diferă doar de ipostaza fiecărui individ, aceea de a fi vănzător, cumpărător, respective proprietar și chiriaș.

În general, atunci când vorbim de procesul de cumpărare sau vânzare, prima etapă și poate cea mai esențială, imediat ce proprietarul unui imobil și cumpărătorul s-au înțeles în privința tuturor detaliilor ce stau la baza tranzacției este încheierea unui contract. Concrect, după ce ți-ai găsit casa pe care vrei s-o cumperi, în calitate de cumpărător vei dori să ai garanția că locuința va ajunge în mod legal în posesia ta și te angajezi să plătești contravaloarea cerută de vănzător. La rândul său, cel care vinde trebuie să pună la dispoziție actele, precum și cadastru, intabulare și tot ce se cere din punct de vedere legal pentru întocmirea contractului.

Evaluarea unui imobil, etapă esențială în procesul de cumpărare sau vânzare

Evaluarea imobilului avantajează deopotrivă atât pe vânzător, cât și pe cumpărător și este o etapă esențială. Astfel de evaluări s-au realizat pentru imobilele tranzacționate prin programul “Prima casă”, altfel ele nefiind obligatorii. Avantajul pentru vânzător este acela că nu-și va subevalua sau supraevalua proprietarea și va reuși astfel să o vândă în cel mai scurt timp, întrucât cumpărătorul va avea siguranța unei investiții corecte, printr-un raport detaliat pe care îl va primi, înainte de semnarea actelor. De multe ori, vânzătorul nu reușește să-și evalueze în mod corect proprietatea, iar timpul de vânzare poate crește.

Procedura întocmirii contractului de vânzare-cumpărare

Pentru a finaliza o tranzacție ai nevoie de un dosar care să cuprindă o serie de acte în vederea vânzării, respectiv cumpărării. Cel care înaintează dosarul este vânzătorul imobilului, care se va prezenta în fața unui notar public.

În contractul de vânzare-cumpărare, care se va face în prezența notarului și care va fi semnat de ambele părți, trebuie precizat faptul că taxele și comisioanele cu privire la actele pentru noul proprietar îi revin în totalitate cumpărătorului, pentru a nu exista dezavantaje pentru vânzător. Găsești, mai jos, lista cu acte necesare întocmirii contractului de vânzare-cumpărare.

Acte necesare pentru a încheia un contract de vânzare – cumpărare

Primul pas în vinderea unui apartament îl reprezintă contractul de vânzare – cumpărare. Cu ce acte trebuie să vină cel care vinde imobilul? Găsești mai jos lista completă cu documentele care nu trebuie să lipsească de la dosar:

Buletinul – Atât cel care vinde, cât și cel care cumpără trebuie să prezinte în fața notarului cărțile de identitate. Atenție, vânzătorul trebuie să fie titularul actului de proprietare. Dacă există un co-proprietar, acela va trebui să fie și el prezent sau va trebui să-l împuternicească pe celălalt printr-o procură.

Actul de proprietate – Cel mai important document este cel care face dovada dreptului de proprietate asupra bunului. Fie că este persoană fizică, fie societate, în cazul unui apartament nou, actul de proprietate, indiferent de modalitatea prin care a fost dobândit, moștenire, donație, trebuie să existe pentru a putea fi încheiat contractul de vânzare – cumpărare.

Certificat de atestare fiscală – Actul se emite de Administrația Financiară de sector sau a municipiului în care este situat imobilul. Este eliberat de instituție în termen de două zile lucrătoare și este valabil doar 30 de zile de la data emiterii. Documentul va face dovada că fostul proprietar nu are datorii sau obligații fiscale la stat, impozit sau alte sume restante.

Documentație cadastrală - Cadastrul și intabularea. Această documentație va fi realizată de un expert autorizat de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară și se face la cerere.

Certificat de performanță energetică – Este obligatoriu la vânzarea unui apartament și încadrează clădirea într-o clasă de performanță energetică.

Adeverință eliberată de asociația de proprietari sau locatari – Aceasta atestă faptul că nu există datorii la întreținere. În cazul în care dările nu au fost plătite, noul proprietar le poate prelua, dacă se pune de acord cu fostul deținător al imobilului.

Înainte de orice aspect legal, este important să-ți găsești casa visurilor tale. Pe una dintre cele mai mari platforme online din România, LaJumate.ro, mii de vânzători adaugă zilnic anunțuri imobiliare. Printre ele, poate fi chiar cel pe care tu îl cauți!

EY: Noi obligaţii pentru producătorii de echipamente electrice şi electronice de la 1 ianuarie 2020... ANAF a scos la concurs 58 de posturi de director...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x